Avatar billede nams Nybegynder
14. februar 2004 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lav backup og pak ud på anden server ?

hejsa.
Sider og leger lidt med noget backup og ser på denne.
http://cvs.linuxbog.dk/admin/bog/pakke-formater.html#tar-flytning

men så tænkte jeg om man ikke kunne gøre sådan at man pakkede dem ud på en anden maskine fek.s med ssh ??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2004 - 23:27 #1
Tja - du kunne vel nfs mounte en disk på en anden maskine ...
Avatar billede nams Nybegynder
14. februar 2004 - 23:34 #2
hmm kender ik rigtig noget til nfs så tænkte mere på om noget alla
tar cvf - . | (´ssh 192.168.1.11' ´passwd' cd /dir; tar xpf -) måske kunne komme til at virke på en eller anden måde ??
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2004 - 00:05 #3
du kan godt give ssh en kommando som en skal eksekvere på den anden maskine altså noget i stil med

scp filnavn.tar.gz
ssh -l bruger manskine.fremmedhost.dk "tar zxf  filenavn.tar.gz"

det virker bedst hvis du har udvekslet de private nøgler så de to konti stoler på hinanden og ikke behøver password; alternativt hvis det er noget som skal køre tit bør du overveje rsync evt over ssl (www.stunnel.org)
Avatar billede nams Nybegynder
22. februar 2004 - 21:51 #4
virker ikke helt som jeg nu gerne ville have det hele til, men det er ikke din skyld mfalck, så derfor vil jeg gerne acceptere dit svar....
vil du svare så vi kan lukke ?
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2004 - 21:56 #5
ok - jeg er da ked af at det ikke kom til at virke
Avatar billede mfalck Praktikant
22. februar 2004 - 21:56 #6
og så skulle det vist være et svar :-)