Avatar billede cubba Nybegynder
14. februar 2004 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg det her?

Ok i skal være forberet til at i måske ik lige forstår det her ok jeg prøver det er fordi jeg er ved at en Mand/monster så vil jeg lige vide hvordan jeg kan lave et led til. jeg kunne engang finde ud af det men jeg kan ik huske det mere. hvis der er noget i ik forstår så skriver i bare hvis i er i tvivl.

Håber i forstår mig :D
Avatar billede 3dmax Nybegynder
14. februar 2004 - 21:22 #1
jeg ved ikke hvad du mener med "led" men her er et link, hvor et menneske bliver bygget,måske det kan give den svaret.
http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp
eller hvad med den tutorials der er i max.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. februar 2004 - 18:30 #2
ok kan være jeg ik lige forstår hvad du mener med lave et led til. Jeg kan godt fortælle dig hvordan du laver bones hvis det er det du gerne vil. Du er ved at lave en mand/monster skriver du. Det lyder cool .. og lyder som om du er ved at modellere ... men så skriver du noget om led ... hvad er det for nogle led du snakker om?

Den tutorial som 3dmax henviser til er rigtig nok en af de bedste der findes til at lære at modellere efter, hvor man opbygger en kvinde helt fra start.
Avatar billede cubba Nybegynder
18. februar 2004 - 18:37 #3
Jeg har lært det med at lave et led til det var Cutte jeg mente men hvis du vil fortælle det med bone så må du gerne få point
Avatar billede osborne Nybegynder
18. februar 2004 - 18:39 #4
Jeg læste lige en af dine andre spørgsmål og fandt ud af hvad du mener med "led" .. det var segmenter.

Ja, jeg vil anbefale at du konverterer din figur til Editable Poly (hvis du ikke allerede har gjort det). Og så kan du bruge alle de muligheder der er ved at vælge Boxen og se under Modify (regnbue ikonet).

Og ja .. som 3dmax også skriver, så er der også nogle godt tutorials med i Max som du kan lave så får du det hele forklaret på den måde :-)
Avatar billede osborne Nybegynder
18. februar 2004 - 19:54 #5
Hej Cubba,
Du har helt ret .. du kan bruge CUT til at få flere segmenter / polygoner. Det er en udmærket metode (når du har konverteret den figur til Editable Poly eller Editable Mesh). En anden måde er at bruge Connect .. dvs. markere nogle edges over for hinanden og så trykke på connect. Så kommer der også nogle flere.

Jeg havde misforstået dig i starten og troede du mente Bones (da du sagde led). Bones er "knogler" man kan sætte ind i sin figur så man kan få den til at bevæge sig. Dvs. når du er færdig med at modellere din figur .. så vælger du, under sytems (tandhjulene), Bones knappen .. prøv at tegne nogle bones så kan du se hvad jeg mener. Men som sagt det er når du skal til at animere din figur på et tidspunkt, og var nok ikke lige det du mente .. :-)
Avatar billede osborne Nybegynder
18. februar 2004 - 20:04 #6
.. forresten. Hvis du har din figur som Editable Poly kan du bruge en eller flere af følgende til formålet:

Modify > Edge > Create (kan lave en kant mellem to punkter)
Modify > Edge > Tænd Slice Plane .. og "skær" ved at trykke på "Slice" knappen.
Modify > Edge > Tesselate (hvis du i forvejen har valgt nogle edges)
Modify > Edge > Connect (hvis du i forvejen har valgt nogle egdes over for hinanden)

Modify > Polygon > Cut
Modify > Polygon > Slice Plane ..
Modify > Polygon > Tesselate (hvis du først har markeret nogle polygoner)

Der er mange muligheder med Editable Poly :-)