Avatar billede paaabilsen Nybegynder
14. februar 2004 - 16:57 Der er 4 kommentarer

XP maskine kan ikke se de andre computere på netværket

Jeg har 3 maskiner koblet sammen med en Level-One switch. Der er er koblet en router til switchen. Alle 3 maskiner kan komme på Internettet gennem routeren, men det er kun de 2 af maskinerne der kan kommunikere med hinanden - altså "se" hinanden i Windows.

Maskinen der ikke kan se de andre har ikke nogen firewall installeret, og Windows installation er forholdsvis ny.

Jeg har forsøgt at tildele maskinerne manuelle ip adresser og koble routeren fra, men dette har ikke hjulpet.

Hvad kan man gøre? Altså udover at geninstallere windows...
Avatar billede anddk Praktikant
14. februar 2004 - 17:57 #1
Du mangler sikkert NetBEUI protokolen.
Avatar billede nmh Nybegynder
14. februar 2004 - 20:53 #2
Det burde ikke være nødvendigt at installere netbeui-protokollen, når du sidder bag en router.
Har du checket, om de andre maskiner har en firewall installeret?
Har du prøvet at vælge søg efter computer, ved at højreklikke på netværksteder?
Kan de andre maskiner se hinanden og den "syge" maskine uden problemer?
Avatar billede anddk Praktikant
15. februar 2004 - 13:05 #3
Jeg mener at "windows netværk" køre NetBEUI.

Når du har startet dem op, så vent lige 10 min, der tager typisk noget tid inden du kan se de andre Pc'ere i stifinder.
Avatar billede nmh Nybegynder
15. februar 2004 - 15:01 #4
Win xp vil som standard kun have installeret TCP-IP protokollen.
Men man kan selvfølgelig også installere IPX/NETBEUI.