Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. januar 2001 - 08:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash Bog

Bare sådan til almén info.

Så kom \"Flash 5 Creative Web Animation\" til landet. Den kan ihvertilfald fås til 499,- inde hos GAD i Fiolstræde (på hjørnet ved Nørreport Station).

Har kun kigget kort i den her i weekenden, men må sige at det virker som en begynderbog - jeg har haft lidt svært ved at finde avancerede eksempler...

Nu glæder jeg mig bare til \"New Masters of Flash\"... Den håber jeg bliver lidt mere spændende...

/Nikolaj
Avatar billede redbastard Nybegynder
29. januar 2001 - 09:20 #1
nå??
Avatar billede ditlev Juniormester
29. januar 2001 - 10:19 #2
Lyder godt. Jeg har haft stor glæde af 4\'Udgave, hvor jeg specielt har brugt afsnittet om Actionscript. Da dette er lavet radikalt i 5\'eren er jeg allerede på vej ned for at hente bogen.

Måske er der ikke så mange avancerede eksempler, men i 4\'eren fik man en god basisbog til programmering i FLASH, så jeg kan varmt anbefale denne bog til basal og lettere avanceret FLASH-programmering.

/Ditlev
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. januar 2001 - 20:01 #3
ActionScript kapitlet må siges at være vældigt udvidet i 5´eren. Gennemgang af 5´erens actionscript er der dog blevet god plads ihvertilfald fylder de 2 afsnit vedrørende actionScript 140 sider ud af bogens 540.

/Nikolaj

- Ditlev du kan da lige smide en kommentar, når du har kigget lidt på den...
Avatar billede ditlev Juniormester
30. januar 2001 - 08:49 #4
He he - koster \"kun\" 450,- kr. i YT-land (Århus).

Har lige bladret den igennem, og finder indholdet meget lig indholdet i 4\'eren, dog med anvendelse af den nye actionscript teknik.

En ting der umiddelbart skuffer mig, er at man ikke konsekvent har anvendt den nyeste teknik som anbefalet af Macromedia. Fx. beskrives Tell Target indgående, mens With kun omtales kortfattet - men ifølge Macromedia bør man anvende With istedet for Tell Target. Nå det er nok noget med vaner og overgangsperioder.

Bogen kan helt klart anbefales.

/Ditlev
Avatar billede netsofaen.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 12:04 #5
Hvorfor købe en bog når man kan finde tutorials på nettet. Det gjorde jeg og jeg har nu lært de grundlægende funktioner.

/http://www.netsofaen.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 19:09 #6
Fordi bøger har en tendens til at forklare alt det du selv overser. Jeg glor skam også tutorials igennem, men bliver jeg i tvivl er en bog noget hurtigere.
At jeg så efterhånden måske burde være dækket ind med hensyn til Flash bøger er så en helt anden sag...

/Nikolaj