Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 04:39 Der er 68 kommentarer og
2 løsninger

Supermicro PIIIDME

Hej allesammen.

Jeg er ude efter et bundkort som opfylder følgende kriterier:

- Tager PC100 og/eller PC133 ram
- har AGP pro (AGPx4) port
- har en 64-bit 66 Mhz port
- Og IKKE har indbygget SCSI.

Jeg har fundet frem til, at Supermicro PIIIDME opfylder disse kriterier, men kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan købe det.

De 500 point går til den, som kan hjælpe mig i hænde af enten det omtalte bundkort eller et, som opfylder de ovennævnte krav.
Avatar billede kalou Nybegynder
29. januar 2001 - 08:52 #1
http://www.cybertech.dk/produkter/101.htm#136

Prøv at kigge her, mon ikke de kan hjælpe?
Avatar billede kalou Nybegynder
29. januar 2001 - 08:55 #2
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 11:13 #3
Er 500 point for lidt...??
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 11:17 #4
Jeg HAR prøvet via forskelige steder under Pan European. De tyske steder kan man ikke bestille på. På den engelse, jeg fandt, kunne de ikke skaffe PIIIDME, da det ikke er et nyt produkt. De havde nogle andre meget fine nogle, men ak... Måske er PIIIDME udgået...

Men det korte i det lange: Et link til \"Where to buy\" er ikke nok.
Avatar billede kalou Nybegynder
29. januar 2001 - 11:23 #5
Har du prøvet at kontakte:
http://www.cybertech.dk/  ???
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 11:35 #6
Jeg har set på deres liste, at kortet ikke står på, og jeg har skrevet en email til dem (efter at have læst dit svar), men de har ikke svaret tilbage endnu.
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 11:58 #7
Jeg håber ikke, det er for sent at tilføje, at det IKKE må være et bundkort, som kun kan tage Xeon CPU-er, da de er for dyre for mig.
Avatar billede kalou Nybegynder
29. januar 2001 - 15:09 #8
Du kan ikke bruge SUPER 370DLE?

http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_LE/370DLE.htm

til 3744,-
hos Cybertech
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2001 - 15:20 #9
Hvilken CPU type skal kortet kunne tage da?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2001 - 15:29 #10
Lidt information at nærlæse..
http://www.bsd-dk.dk/archives/msg05871.html
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 18:40 #11
Udover Xeon, som det ikke må være til, da de er for dyre, er det ligegyldigt, hvilke(n) CPU bundkortet kan tage.
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. januar 2001 - 18:42 #12
kalou> 370DLE er et fint board, men der er ingen AGP..
Avatar billede toast Nybegynder
29. januar 2001 - 19:52 #13
Hvorfor er det lige du så gerne vil have fat i Supermicro PIIIDME, istedet for et af nyere motherboards?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2001 - 20:10 #14
(www.deal.dk har en del supermicro boards)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2001 - 20:23 #15
Tager du SuperMicro pga. den 64bit PCI?
Avatar billede fatboy Nybegynder
30. januar 2001 - 03:36 #16
Det behøver ikke lige netop at være et Supermicro. Det er bare det eneste board, som jeg har kunnet finde, som opfylder mine kriterier. Jeg er åben overfor andre producenter.

www.deal.dk har ikke PIIIDME på deres site. Jeg har skrevet til dem for en uges tid siden og spurgt, om de kunne skaffe mig  et PIIIDME, men de har ikke svaret.

xtom> Jeg jeg tager Supermicro, fordi (igen) deres board opfylder kravene....
Avatar billede kalou Nybegynder
30. januar 2001 - 10:41 #17
Undskyld det havde jeg overset, det med AGP
Avatar billede fatboy Nybegynder
31. januar 2001 - 12:41 #18
Jeg har ikke de store forhåbninger, men nu har jeg sat pointet til dette spørgsmål op til 888 point.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. januar 2001 - 14:36 #19
Jep. Ok. Men hvorfor jagter du en 64bit PCI? Pga. din SCSI controller?
Avatar billede fatboy Nybegynder
31. januar 2001 - 21:33 #20
xtom> Ja, lige præcis.
Avatar billede fatboy Nybegynder
31. januar 2001 - 21:36 #21
Jeg har en Adaptec 39160, som jeg gerne vil have FULD udnyttelse af. Jeg ved godt, den kan køre på en alm. 32-bit, og det kommer den måske også til, men jeg vil jo helst have en 64-bit. Derfor dette spørgsmål og de 888 point.

Hvis jeg må give op overfor mit supermicro eller i det hele taget et board, som opfylder mine ønsker, skal jeg naturligvis have et andet i stedet, men jeg ved så ikke med sikkerhed, hvilket krav jeg vil slække på....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. januar 2001 - 21:55 #22
\"..Are the 29160 and 39160 64-bit SCSI cards compatible with all PCI based motherboards? Can I put a 29160 or 39160 in a 32-bit PCI slot? Will these cards function in both 3.3V and 5V PCI slots?..\"

This information applies to the following products: Adaptec SCSI Cards 29160 and 39160

This information applies to the following Operating System(s): All / PC

Solution:

Yes, both the 29160 and 39160 should operate properly in any motherboard that is fully PCI 2.1 compliant - in either a 32 bit (3.3V or 5V) or 64 bit (3.3V or 5V) PCI slot.

The PCI 2.1 specification allows for multiple clock speeds and bus voltages. At 5V, PCI cards operate at 33 MHz. At 3.3V, PCI cards may operate at either 33 or 66 MHz depending on the motherboard. These variables are independent of the PCI bus width (i.e., 32 or 64 bit).

If your motherboard is PCI 2.1 compliant, then you can use either of these cards.

Are the 29160 and 39160 backwards compatible with 32-bit PCI slots?

These cards will operate in most motherboards with 32-bit PCI slots. Your motherboard must be fully PCI 2.1 compliant, however, in order for either the 29160 or the 39160 to function. Check with your motherboard manufacturer to see if it is fully PCI 2.1 compliant.

http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic/solution?11=000203-0004&130=000949610745&14=&2715=&15=&2716=&57=search&58=&2900=iB8afKJGrC&25=6&3=64%2dbit%20PCI
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. februar 2001 - 05:58 #23
Jeg kontaktede Epox, som har laver mit bundkort inden, jeg købte min adaptec 39160, og fik at vide, at mit motherboard ER PCI 2.1 kompatibelt, men ak. Det kører altså ikke på mit board. Og ifølge det, du skriver (fra Adaptec), som er en smule tvetydigt, så kan 39160-eren bruges i \"most motherboards\" (3.-sidste linie)
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. februar 2001 - 05:59 #24
Derudover får man altså også en større båndbredde i en 64-bit port, og det er jeg også ude efter.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 04:51 #25
Jah, jeg er med.. de ~80 mb/s opvejet mod ~133 mb/s, ikke?
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. februar 2001 - 04:56 #26
Jeg kan ikke præcis huske talene, men så vidt jeg husker er der faktisk 266Mb/s overførsershastighed i en 64-bit PCI port. Eller også er det 39160-eren der tilbyder denne overførsel..... (i en 64-er)
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. februar 2001 - 04:57 #27
I alle fald vil jeg udnytte hardwaren, så derfor.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 05:22 #28
Fik svar fra Asus forresten.. standardtingen: kig på vores hjemmeside, blablabla.. Nåh.. Men her er et par med 64-bit PCI port(e), men det er svært at nok at finde nogen der ikke har SCSI onboard..

Aopen DX3R Server Mainboard
http://www.aopen.com/products/server/dx3rp.htm
http://www.aopen.com/products/server/dx3r_1u.htm
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. februar 2001 - 08:53 #29
Jeg kan såmænd godt leve med, at der er SCSI controller på kortet, det skal bare ikke gøre bundkortet alt for dyrt. Det er sådan set ligemeget, om der skulle være en ekstra kontroller i systemet.

Men AGP-porten er vigtig, så de to ovennævnte forslag dur desværre ikke.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 09:03 #30
Well, bedre kan jeg ikke gøre det.. jeg har tjekket Abit, Aopen, Asus, Biostar, Chaintech, DFI, Epox, MicroStar og Soltek.
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. februar 2001 - 10:32 #31
Xtom, din indsats er påskønnet og er også point værd, men jeg lader spørgsmålet stå åbent et stykke tid.
Avatar billede kalou Nybegynder
20. februar 2001 - 15:02 #32
Har du fundet en løsning du kan bruge eller er det helt tosset?
Avatar billede fatboy Nybegynder
20. februar 2001 - 15:10 #33
Jeg har ikke fundet nogen løsning. Jeg fik nogle nye biosser fra Epox, som de foreslog, jeg skulle afprøve. Lidt pudsigt dur de fint sammen med controlleren HVER gang, sålænge min scsi-brænder ikke er tilsluttet. Jeg fik ikke testet alle tre biosser, da jeg blev lidt træt af alt det testeri. Nu lever jeg med problemet indtil, jeg får nyt bundkort.

Og appropos bundkort, så har jeg ikke ledt efter bundkort siden, jeg oprettede dette spørgsmål.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. februar 2001 - 15:19 #34
Jeg har selv kun holdt et delvist vågent øje med ønskerne, men har ikke kunnet fremtrylle noget :/
Avatar billede fatboy Nybegynder
20. februar 2001 - 15:33 #35
Hvis jeg ikke finder, hvad jeg vil have må jeg jo nøjes med et \"almindeligt\" bundkort, dvs undvære noget af det, jeg ville have. Det nemmeste vil jo være IKKE at gå efter 64-bit pci-porten. For så bliver udvalget jo hurtigt noget større, men hvis det kommer dertil, så skal jeg også nok selv finde noget passende. Foreløbig håber jeg på det bedste, men har opgivet selv at lede videre.
Avatar billede fatboy Nybegynder
27. februar 2001 - 05:07 #37
Jeg har læst indlægene, og arbejder videre med dem.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. marts 2001 - 19:17 #38
http://www.asus.com/whatsnew/whatsnew2102.html#cuv4x-ls
http://www.asus.com/whatsnew/whatsnew2102.html#cusl2-ls

Bare lidt jeg snublede over.. dog ingen info om PCI-portene udover de der 2.2 certificerede.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. marts 2001 - 19:18 #39
der = er :)
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. marts 2001 - 21:27 #40
xtom> Det ser ud til at være nogle fine boards, men de holder jo kun 2 af de 4 kriterier/krav, jeg har sat op. Det er meningen, at der skal være mindst een 64-bit PCI port(e) og INGEN indbygget SCSI...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. marts 2001 - 21:50 #41
ja jo .. det var også bare til orientering..
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. marts 2001 - 03:34 #42
Jamen, jeg siger såmænd også tak alligevel. Hvis jeg ikke finder, hvad jeg gerne vil have, skal jeg jo have noget andet i stedet, og så er disse boards nok slet ikke dårlige...

Hvis jeg køber et af disse boards, skal der såmænd også nok falde point.
Avatar billede kalou Nybegynder
31. marts 2001 - 04:34 #43
Har du fået købt nyt board eller hva?
Avatar billede fatboy Nybegynder
31. marts 2001 - 14:51 #44
Nej, jeg har ikke købt og køber heller ikke lige med det samme. (minus-økonomi)
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 22:23 #45
Se her hvad jeg har fundet til dig min dreng: http://www.aopen.com/products/server/dx34.htm

Nu skal du bare ringe til Itbuttiken på tlf.
87 27 44 44 og spørger om de kan få dx34 hjem til dig.
Grunden til at du skal ringe til dem er fordi at den model de har stående på deres hjemmeside ( http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=c20573132 ) er med Adaptec 7899 Dual Channel SCSI 160 Controller.
Du kan se forskellen på de to kort her: DX34 PLUS modellen: http://www.aopen.com/products/server/dx34p.htm
DX34 modellen: http://www.aopen.com/products/server/dx34.htm

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 22:26 #46
Her lidt spec\'s: (ku\' ik\' la\' vær\')

Server Board: DX34
CPU: Dual Socket 370 ( Pentium !!! )
Chipset: VIA Pro 133 A
Over-Clocking Jumper Design (FSB )
Memory: PC133 ECC DIMM x3
On Board Features:
Intel 82559 10/100 Lan
AC97 Codec AD1881
AGP Pro Slot
Intel recommended SSI ( Server System Infrastructure) 24 Pins ATX SPS
Server Management:
ASM Lite (  Advanced Server Management ;
On-Line Monitoring Application )
VIA On-line Server Health Moniting
RAS BIOS  ( H/W Event Log )

CPU: Dual Intel Pentium III FC-PGA 600Mhz or above (100MHz / 133MHz)
Chipset: VIA Pro133A: VIA 694X CE + VIA 686A
Architecture: 1 * AGP Pro slot + 5 * PCI slots ( Bus Master )
DIMM Type : 64/128/256/512MB ECC SDRAM (PC100/PC133) with Maximum 1.5GB support.
On Board Ethernet Controller: Intel 82559 32-bits, 10/100Mbps Auto-Sense/Switch Ethernet controller.
On Board AC97 Codec AD1881: provide basic audio function, MIC, LINE_IN, SPK_OUT audio Jack and CD+IN, Modem_IN connectors.
High Performance AGP Pro Interface: 4X AGP Pro slot with up to 133MHz working frequency and 1064 M Bbit/Sec (133 x4x2 ) Data Transfer Capacity are available for 3D high performance graphics acceleration.
High Performance PCI Bus: support 5 bus-master PCI solts. It compliants with PCI V2.2 specification with maximum 132MB/Sec bandwidth.
On Board I/O:
2 Serial Ports (UART 16C550 Support)
1 Parallel Port (SPP/EPP/ECP Support)
2 Channel E-IDE (PIO Mode 4 and Bus Master Ultra DMA 33 / 66 Support)
1 Floppy Drive Connector (1.2/1.44/2.88MB)
2 Universal Serial Bus Ports
10/100Mb Ethernet Connector RJ45
WOL ( Wake On LAN )
WOM ( Wake On Modem )
Audio Jack: MIC, Line_In, Spk_Out
Audio Connector: CD_IN and Modem_In
1 PS/2 Mouse Port
1 PS/2 Keyboard Port
CPU fan connector ( 3pins ) *2, thermal connector ( 2pins ) *2
System Fan connector ( 3 pins ) *3
RTC: Built in ASIC
Battery: 3V Lithium Battery
Green Function: Yes
BIOS:  4Mb Flash ROM BIOS
Board Size: 305 mm x 285mm, Full ATX form factor

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 22:27 #47
Ps. da PLUS modellen koster 6.725,- skal du nok regne med at skulle af med omkring 6000,-.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede fatboy Nybegynder
16. april 2001 - 02:17 #48
sutminmega> Hej Daniel. Det ser rigtig nok ud som et meget lækkert up-to-date board. HVIS det havde haft den famøse 64-bit PCI port havde jeg såmænd nok købt sådan et med det samme, selvom 6 af de store er lidt dyrt.

Men den mangler jo (PCI-porten), så desværre er dit forslag \"bare\" et dyrt board, som ikke lever op til kriterierne.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 12:18 #49
Fuck det må du sku undskylde, jeg harvde bare set forkert, men jeg skal nok finde et board til dig og dine kriterier, selv jeg ikke tror det er muligt, nå du også VIL have AGP4x.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede fatboy Nybegynder
16. april 2001 - 12:31 #50
Men det findes jo.
Netop Supermicro har jo lavet sådan et, men det er ikke til at få fat i. Det er nok for gammelt nu, tror jeg.
16. april 2001 - 16:56 #51
Nu har jeg fundet en forhandler af Super Micro til dig, nemlig Zitech og her har du elle deres kontakt addresser: http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.storefront/1872352053/UserTemplate/21 da det ikke er muligt at finde PIIIDME på deres hjemmeside skal du ringe til dem med et af overstående tlf. nr.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. april 2001 - 07:01 #52
Jeg vil tage kontakt til Zitech.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. april 2001 - 15:41 #53
Husk lige at hvis jeg får pointene så er jeg ikke 1.2ghzandsoon?ghz!!! det er bare et ektra navn jeg bruger en gang i mellem.

Med venlig Hilsen Daniel...
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. april 2001 - 16:42 #54
Daniel> Nå da da. Det er jo snyd, men det ved du selfølgelig allerede.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. april 2001 - 21:49 #55
Øh??? Ja ja, selvfølgelig (as if)?!?!?!?!?!?!?!?!

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede wojci Nybegynder
25. april 2001 - 22:19 #56
Jeg forsker også i bundkort som skal bruges til 3D-CAD (Inventor).
Nummer 1: SuperMicro Super PIIIDME
Pris 327$ hos Computer Builders Warehouse
det giver 2733 kr + ? i gebyr ( jeg har ikke forstand på det). Kan nogen forklare mig hvor meget koster bundkortet til sidst?

Nummer 2: SuperMicro Super P6DGE
Pris 2399 kr hos http://www.dataview.dk/Salg/Bundkort/body_bundkort.html

Med venlig hilsen Robert
Avatar billede fatboy Nybegynder
26. april 2001 - 18:31 #57
Hej Robert.
Tak for dit indlæg. Nu føler jeg mig ikke så alene :o)
Har du et link til Computer Builders Warehouse?
Så skal jeg nok sætte mig ind i priser, levering osv.
Avatar billede wojci Nybegynder
26. april 2001 - 21:50 #58
Det ser ud, at jeg har dummet mig.
Jeg brugte værktøj pricescan.com til at finde PIIIDME pris og leverandør. Så kom jeg ganske vist til Computer Builders Warehouse (http://www.pricescan.com/items/item114499.asp).
CBW har adresse http://www.cbwnet.com men de har ikke nogen bundkort som hedder PIIIDME.
Jeg beklager og søger videre.

\\Robert
Avatar billede wojci Nybegynder
07. maj 2001 - 20:29 #59
Jeg har skrevet til SuperMicro om PIIIDME.
Svar:
”This board is no longer in production. Please visit our web site and look at our home page for our new offerings.
Rafael/Marketing”

\\robert
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. maj 2001 - 21:26 #60
Jeg vidste det ikke med sikkerhed, men det var også forventet at boardet ikke længere bliver produceret. Det er jo nok en af årsagerne til at boardet er så svært at finde nogen steder.

Jeg HAR set på deres nye boards, men der er ikke nogen, som har de samme egenskaber som PIIIDME. Her forstås naturligvis de kriterier, jeg har omtalt i spørgsmålet.

Jeg har i øvrigt taget kontakt til Zitech, som ville undersøge, om de kunne skaffe et board. Jeg forventer svar fra dem i denne uge, hvis de kan skaffe et. Hvis de ikke kan forventer jeg faktisk ikke noget svar. Jeg blev sågar advaret om, at den aktuelle afdeling muligvis kunne glemme at give besked tilbage til butikken, som derfor så muligvis ikke ville ringe tilbage.... Sikken service..!!!
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. juni 2001 - 05:16 #61
En lille uinteressant update :o)

Jeg har intet hørt fra Zitech og samtidig opgivet håbet om at finde et board.
Avatar billede fatboy Nybegynder
03. august 2001 - 17:18 #62
- har stadig intet hørt fra Zitech. R der ikke noget, der ligger inde med et brugt board?
Avatar billede wojci Nybegynder
05. august 2001 - 12:44 #63
Udviklingen står ikke stile. Kik på andre produkter;
Jeg vil anbefale Abit VP6-RAID eller Asus CUV4X-D i stedet for.

\\robert
Avatar billede fatboy Nybegynder
05. august 2001 - 12:48 #64
Hvis ikke jeg finder et Supermicro PIIIDME, er jeg ikke lige på vej til at købe noget. Men når den tid kommer, skulle det være mig en fornøjelse at give point for tippet, hvis jeg vælger et af dine forslag. Jeg skal også nok melde ud, når tid er, så du evt. kan komme med nye forslag.
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. januar 2002 - 04:00 #65
Nu er det tid til opgradering. Vi snakker om bundkort, cpu og køler til omkring 2000,-
Jeg skal også have et godt men især billigt kabinet.

Jeg forestiller mig cpu-en er en AMD.

Nogen gode ideer?
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. januar 2002 - 04:03 #66
Retningslinier (ikke krav):

- Tager PC133 ram
- har AGP pro (AGPx4) port
- evt. en 64-bit 66 Mhz pci port
- Og IKKE har indbygget SCSI.
Avatar billede wojci Nybegynder
07. januar 2002 - 19:18 #67
Jeg holder fortsat fast ved Asus CUVX-D.
Det kan også kunne være et bundkort med PIV men så skal det ikke PC133 RAM på.

\\robert
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 2005 - 00:17 #68
Jeg ville stadig være interesseret i at købe det bundkort, jeg har beskrevet i spørgsmålet eller et, som kan leve op til kravene. Men jeg har efter godt 4½ år nu valgt at lukke spørgsmålet.

wojci får point for at have kommet med et godt alternativ.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. september 2005 - 00:58 #69
Pffft!
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 2005 - 01:14 #70
tsk tsk