Avatar billede schwarz Nybegynder
14. februar 2004 - 11:31 Der er 5 kommentarer

Stofaopkobling via router

Jeg er netop blevet tilkoblet vores anden computer som er på stofanet, via en router. Det fungerer sådan set fint nok, men indimellem dukker det vindue op som vil ringe op til netværket. Ligesom hvis man har et normalt 56k modem eller sådan noget lignende. Men jeg er ikke offline af den grund, jeg skal bare gå ud af boksen og så skrive en ny side oppe i bjælken og så er jeg online igen. Jeg forstår bare ikke hvorfor den gør det?????
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
14. februar 2004 - 11:34 #1
brugte du modem før du fik stofa? - måske ligger den gamle opkaldsprofil til modemmet og spøger.... - hvis ja kan du bare fjerne den
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
14. februar 2004 - 11:36 #2
En anden mulighed:

Hvis du connecter til stofa via en opkaldsprofil - kan det være den er sat til at gå offline hver gang du ikke bruger nogle programmer der skal på internettet... - dette kan disables så du hele tiden er online...
Avatar billede schwarz Nybegynder
14. februar 2004 - 12:03 #3
jeg har ikke brugt modem før, men der lå et tiscali internet opkobling på computeren i forvejen som jeg har fjernet, men den bliver stadig ved. Men den anden mulighed du snakker om.. Ved du hvordan man gør det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2004 - 13:04 #4
Hvad har du stående under netværksforbindelser? (Gå i start - indstillinger - netværksforbindelser)
Avatar billede schwarz Nybegynder
15. februar 2004 - 20:26 #5
øverst har jeg min egen computer stående med et sort rettetegn i ikonet. Under det har jeg en 1394forbindelse, en lan-forbindelse, en netværksbro og en trådløs netværksforbindelse som selvfølgelig ikke er tilkoblet!??