Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 01:03 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Mit Internet kommer og går

Jeg har problemer med mit internet...det kommer og går....
Nogen gange kan jeg være på i flere timer, og det går det....eller minutter før det går ned igen!
HVER gang nettet ryger af, kan jeg bare Deaktivere forbindelsen, og 1-2 sekunder efter Aktivere den igen, for at det skal virke igen (I ET PAR MINUTTER ELLER TIMER?!?

Når min søster også er på er det værst, så gør den det hele tiden...
Men når hun har slukket sin computer, er der No Problemo hos mig...så kører nettet uden problemer...?!?

Nogen gange gør den det stadig selvom min søsters pc er slukket...
Jeg har lige bestilt 2 Extra IP-Adresser hos TDC, for at se om det skulle virke...
Vi har/havde vist 2 Dynamisk Ip-Adresser, og 3 Enheder på nettet...

Min PC
Min Xbox
Min Søsters PC

2 Dynamisk Ip-Adresser til 3 enheder?!? Den går ikke...spurgte på et andet forum...
Så jeg har bestilt 2 Extra Dynamisk Ip-Adresser....og han siger det så skulle virke...
TDC sagde at de ville blive aktiveret d. 13/02-04 imellem 09:30-16:00 (Men der er ikke sket noget?!?)

Når jeg åbner Status for LAN-Forbindelse, står der under detaljer: 00-00-00-00-00-00 (Fysik-Adresse)
Det skal den jo ikke, vel?!? Ved min søsters fysiske adresse står der tal + bogstaver...
Så HUN har en...

Jeg spiller med min Xbox over nettet...og den tager den ene IP-Adresse forbindelse (har en fortalt mig)
Men det forklarer stadig ikke MIT problem!! JEG ER SÅ SKIDE IRRITERNDE!
Det har stået på i et år nu...eller sådan noget ligende...det skete først EFTER vi satte 2 computere op til internet...

Vores opsætning:

NorthQ Switch forbundet med RJ45-Kabel til Min PC + Min Søsters + Min Xbox.
NorthQ Switch forbundet med RJ45-Kabel til SpeedStream 5100 ADSL Modem, og videre til en lille boks, og derefter over i et stik i væggen.

Vores Internet-Udbyder:

TDC - ADSL Bredbånd 512/128Kb med 2/4 Dynamisk Ip-Adresser

Ved ikke om de 2 extra ip-adresser er aktivert endnu?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 09:01 #1
Gætter på at du kører win xp og dit netkort er et SIS900.

Microsoft har lavet en fejl i deres driver, og du skal bruge SIS's egne.

Hvis du kun har 2 adr til 3 enheder, vil den sidst tilsluttede enten ikke få en IP eller overtage en af de andres IP'er.

Løsning: flere dynamiske IP'er eller en router på.

SIS900 driver: http://no-mercy.dk/SIS900_WINXP.zip

Bare skriv hvis du har problemer med installation af ny driver
Avatar billede ylwen Nybegynder
14. februar 2004 - 10:52 #2
Køb en router/switch, den er ikke ret dyr, så kan du spare de penge som du putter i TDC's, i forvejen alt for prop fyldte penge kasse. Som hindu_skp skriver så prøv at finde en nyere driver til dig net kort (og din søsters) også selv om det ikke er et sis900 kort. Tjek også at dine kabler er i orden og ikke for lange max. 100 meter.

Håber du kan bruge noget af det, og at du får styr på dit net.
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 11:25 #3
Jep....vi har WinXP begge to med et SISkort....tak..prøver lige driveren...

Vi skulle have 4 dynamiske drivere nu...hvis de har aktiveret de 2 extra....
Så vi har 4 Dynamiske IP-Adresser til 3 Enheder = 2'ere + Min Xbox...

Tak for hjælpen...

/Rechain
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 11:27 #4
Ups...nej, det er kun mig der har WinXP med SIS900kort...min søster har Win98 (no problemos)
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 13:50 #5
det er et indbygget kort i computeren....det sidder i bundkortet...vistnok...
når jeg prøver at installere http://no-mercy.dk/SIS900_WINXP.zip, så skriver den (I Egenskaber)

Egenskaber for SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
--------------------------------------------------
Driverproducent: SiS
Dato for driver: 28-09-2001
Driverversion: 1.14.1.0
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publicer
--------------------------------------------------

DriverDetaljer
--------------------------------------------------
Markeret: D:\Programmer\SiSLan\uninst.exe

Producent: Windows (R) 2000 DDK provider
Filversion: 5.1.2413.1 built by: WinDDK
Copyright:  Copyright (C) Microsoft Corporation 1981-2000
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Markeret: D:\Windows\System32\Drivers\sisnic.sys

Producent:
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 13:52 #6
Ups!

Egenskaber for SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
--------------------------------------------------
Driverproducent: SiS
Dato for driver: 28-09-2001
Driverversion: 1.14.1.0
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publicer
--------------------------------------------------

DriverDetaljer
--------------------------------------------------
Markeret: D:\Programmer\SiSLan\uninst.exe

Producent: Windows (R) 2000 DDK provider
Filversion: 5.1.2413.1 built by: WinDDK
Copyright:  Copyright (C) Microsoft Corporation 1981-2000
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Markeret: D:\Windows\System32\Drivers\sisnic.sys

Producent: SiS Corporation
Filversion: 1.14.01.00 built by: WinDDK
Copyright: SiS Corporation
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility
--------------------------------------------------

Har installeret driveren...men den gør det stadig.....?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 13:57 #7
I enhedshåndtering tar du egenskaber på netkortet, og vælger avanceret.
Vælg NetworkAddress, og fastsæt en værdi selv.

Fx.: 00CA21F30310 (12 tegn 0-9 + a-f)
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 13:59 #8
er det lige meget hva jeg skriver?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 14:00 #9
Ja, den skal bare ikke eksistere på en af de andre maskiner, og må IKKE være 12 F'er
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 14:06 #10
den skal bare ikke eksistere på en af de andre maskin??

nu har jeg skrevet 00CA21F30310 (?!?)
min søster har også sådan en fysisk adresse, og det har jeg nu også...

skulle det hjælpe?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 14:11 #11
Ja, for du bruger din MAC-adr til at få en IP fra DHCP serveren hos din ISP, men invester i en router, så er du også bedre beskyttet når du er på nettet.

Den her er fin til det forbrug du har, og har indbygget 4-ports switch:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23773
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 14:18 #12
den gør det stadig...kan det være min switch?!?
det er underligt, den gør det kun med min computer...

min søsters win98 pc har ingen problemer...
det er en NorhtQ Switch (til billige penge, som min FAR har købt)

han har ikke forstand på sådan noget...måske virker det nu....jeg er aldrig sikker?!?
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 15:02 #13
jeg har nu prøvet at installere forskellige drivere fra http://driver.sis.com

AGP + LAN

i et program "MyDrivers" finder den 2 den siger jeg SKAL opdatere med nye drivere...
ved ikke hvor godt det program er, men....

http://www.ps2planet.dk/driver/driver.JPG

The above shows the drivers you need to backup now.
When you re-install or upgrade your Windows system, you will need them.
Click what you want while holding the "Shift" key for multiple selection.

Hmm....men har gjort hva der er blevet skrevet herinde....
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 15:04 #14
Sidder din Xbox til og har fin forbindelse ?
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 15:07 #15
jep, den sidder i....har ikke Xbox Live (endnu) bruger et program via computeren til at komme på...og der virker det fint....med at spille over nettet.... XBConnect (.com)

inden nettet går ned....men det ser vist ud til at det virker nu....medmindre det går ned om lidt?!?
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 15:15 #16
nu kan jeg ikke connecte til xbox live (det kunne den før, selvom jeg ikke kan komme ind)
før man registrere sig...

den siger "Could not connect to Xboxlive" det kunne den nemlig før....underligt....
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 15:18 #17
Online Status (Xbox/ Xboxlive)

Cables Connected

så kan den ikke mere, så kommer denne besked:

No DNS Server adresses were recieved from the DHCP or PPPoE server. Enter the DNS Server(s) provided by your ISP in the Network settings menu.
See www.xbox.com/connect for more informations
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 15:32 #18
Nu virker mit internet vist uden problemer....nu er det bare min xbox...
tak for hjælpen...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 16:29 #19
Så er det fordi du stadig kun har 2 IP'er
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:11 #20
der står ellers på den seddel vi har fået fra TDC at bliver/er blevet udført...

Udført d. 13/02-04 imellem kl. 07:30-16:00
Men der er noget galt med regningen, TDC har vist klodet i det?!?

Prisen er for høj...jeg tror at TDC har gjort noget galt?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 17:12 #21
Få annuleret bestillingen af de extra IP'er så
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:18 #22
Der står på papiret:

Specifikation

Din fremtidige kvartalspris:
Aktuel kvt.afg. = 1572,00 kr
Oprettelse af 1 dynamiske ip-adresser 4 stk = 30,00 kr
I alt inklusive moms = 1602,00 kr

Hmm...?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 17:21 #23
Hvad er der galt ?

1572 + 30 = 1602
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:24 #24
hvorfor den er så høj?!?
min far forstår det ikke...det gør jeg heller ikke....

vi har bestilt 2 extra ip adresser, right?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 17:26 #25
1602 / 3 = 534/mdr

Er det galt ?
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:27 #26
Ja, det vi har er 350kr for 512/128Kb pr. måned...hvordan er prisen blevet så høj???
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:28 #27
FOR 2 EXTRA IP-ADRESSER?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 17:31 #28
Det er abb + IP'er
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:33 #29
ok, men den er stadig for høj?!?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 17:36 #30
Hvad koster den normalt ?
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 17:40 #31
det vi har er 350kr for 512/128Kb pr. måned
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. februar 2004 - 19:33 #32
Ok, så kan jeg godt forstå dig ;)
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 19:35 #33
Min far er ved at undersøge de papirer, da der er noget der ikke stemmer...
Men det vigtigste er at mit net ikke ryger af mere...

Jeg finder ud af noget med de ip-adresser senere, så jeg kan få min xbox på Xbox Live (når jeg får det)

Ellers mange tak for hjælpen alle...

/Rechain