Avatar billede megoo Nybegynder
13. februar 2004 - 21:15 Der er 6 kommentarer

Fejl ved læsning af Ghost image fra cd "read error"

Hej

Jeg har 3 ghost images (Ghost 6.0) af en XP installation.

Når jeg restorer fra HD virker det hele fint, men når jeg prøver at læse de samme images fra CD kommer den ind imellem med "Read error 0bxx" (eller noget lign. 0bxx) og en enkelt CRC32 fejl. Det pudsige er at det først ved nummer 2+3 CD fejlene kommer?
Efterfølgende mangler bl.a 'ntldr' så XP kommer ikke op igen.

Hvis nogen har gode råd, vil jeg meget gerne høre dem.

Den første CD er lavet som en bootdisk, mens de andre bare drag'n'droppet ned på en CD i ECDC 5.1.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. februar 2004 - 21:30 #1
Prøv, om du kan kopiere filerne fra CD'erne ind på din harddisk.
Avatar billede megoo Nybegynder
13. februar 2004 - 23:33 #2
det virker fint.... :o(
Avatar billede nmh Nybegynder
13. februar 2004 - 23:51 #3
Og du kan formentlig også indlæse et sådant billede til en partition
uden problemer. Konklusionen er nok, at når Ghost læser fra CD-rom  er chancen for fejl større, end når det sker fra en disk. Jeg er bange for du ikke kan gøre noget ved det, men dog glæde dig over, at du kan kopiere til disk og derefter benytte Ghost.
Jeg kan forstå, at det ikke er hver gang, det går galt, når du prøver at indlæse et Ghost-billede fra en CD-rom.
Avatar billede megoo Nybegynder
14. februar 2004 - 01:20 #4
ja, ok. Den løsning med at manuelt kopiere til HD først er der jo stadig. Den havde jeg egentlig overset her i nattens desperation og mørke ;o). Ja ok, det er ikke helt så kritisk så...

Takker for sparingen...lukker igen (så kan jeg bokse med det igen når jeg har lidt bedre tid!)
Avatar billede nmh Nybegynder
14. februar 2004 - 18:48 #5
Selv tak, det var sp lidt.
Avatar billede nmh Nybegynder
14. februar 2004 - 18:48 #6
sp->så