Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 23:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ram disk

Findes der i windows 98, en mulighed-eller kan der oprettes- en ramdisk så man kan skrive og læse til den på samme måde som med harddisken ?
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:26 #1
Mener du stadig bare ken lave en fra dos, som i gamle dage :-)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 23:26 #2
Hvordan gøres det ?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. januar 2001 - 23:32 #3
Boot-disken laver jo en ramdisk..
Kan du ikke kopiere den (config.sys+autoexec.bat) med andre værdier?
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:36 #4
Jo, det må mand da ku ku...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 23:40 #5
Jeg er ikke helt med. Men hvordan opretter man en ramdisk i Dos ?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. januar 2001 - 23:50 #6
Prøv at søge på ramdrive her:

http://computing.net/
Avatar billede daddy-o Nybegynder
29. januar 2001 - 00:00 #7
Ja. Hent c:\\config.sys ind og indsæt denne linie: device=ramdrive.sys /E 2048. hvor 2048 er hvor stor dit ramdrev er i bytes og det tal SKAL går op 8 ellers virker det ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. januar 2001 - 00:07 #8
Du kan fx se hvordan bootdisken til W98 er lavet og søge inspiration der. Se i biblioteket c:\\windows\\command\\ebd (her ligger filerne til bootdisken.) Se indholddet af de to batfiler og af config.sys. hvori du f.eks skal angive dos-driveren til ramdrev, devicehigh=ramdrive.sys /2048 , der bestememr størrelsen af ramdrevet.
Ramdrive.sys ligger i samme bibliotek, hvor du blot kan kopiere den fra.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. januar 2001 - 20:48 #9
Og hvordan går det så med det problem?