Avatar billede etech2k Nybegynder
13. februar 2004 - 15:08 Der er 3 kommentarer

File size limit i FTP

Hvordan kan jeg configurere min FreeBSD box til at brugerne ikke kan uploade filer der er større end 80kb, og at de skal have en file extension på foreksempel : *.html, *.php,*.shtml...etc
Avatar billede Syska Mester
14. februar 2004 - 15:23 #1
Så skal du nok have en anden end den standard ftp der er i FreeBSD, prøv eventuelt proftpd eller pureftpd, de må kunne netop det du søger...
Avatar billede etech2k Nybegynder
14. februar 2004 - 17:20 #2
Hvis jeg installere pureftp, ved du så hvordan jeg gør det der?
Avatar billede blueprint Nybegynder
14. februar 2004 - 18:10 #3
Der må da næsten findes sådanne switches til både pure-ftpd og proftpd? Andet ville undre mig.

Ellers må du da kunne bruge ftpd, med PAM, og så, i /etc/login.conf, sætte diverse 'Resource limits' som f.eks. 'filesize'? Umiddelbart bare et gæt.

Jeg har minus tid ligenu, men vil meget gerne hjælpe. Kigger nærmere på det i løbet af aftenen/imorgen formiddag.

/bluePrint