Avatar billede nexus Nybegynder
28. januar 2001 - 21:46 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

3DMark 200 spørgsmål

Davs!!

Håber nogen kan fortælle mig om den score jeg får med mit system er OK set i betragtning af systemet. Score: 4780 3Dmarks

System:
-700Mhz Classic Athlon
-ASUS K7V Mobo
-ASUS Geforce V6800 DDR
-256MB PC133
-20GB IBM-7200rpm / 20GB Maxtor-7200rpm
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 22:03 #1
Hhm, mener du kan få lidt mere en det.
Har du optimere med diverse drivere?
Og hvad styresystem bruger du?
Win2K får dårligere score end Win98SE der er bedst i den slags test...
Avatar billede nexus Nybegynder
28. januar 2001 - 22:09 #2
Jeg kører WinME med ASUS 6.31 driver (den officielle fra Nvidia) VIA 4in1 da agpdriveren deri understøtter WinME. Nogle gange varierer scoren så jeg får ca. 5030 og nogle gange 4680. Hvad kan det skyldes? Er der en måde så jeg kan se om AGPdriveren rent faktisk er blevet installeret?
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:05 #3
Hvis du har kørt installationsprogrammet og der ikke kom nogle fejl, så er den installeret.
Det kan være små forskelle i hvad din maskine har kørt og dermed hvor mange resourcer den har tilbage, ved de forskellige gange du har kørt 3D-mark.
Nu hvor jeg tænker over det, kan det forresten godt være at 5kilo er ok med den opsætning du har.
Prøver lige at se om jeg kan finde nogle tal til dig...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
28. januar 2001 - 23:07 #4
Det er hvad det normale GeForce trækker med en 600-700MHz P3/Athlon. Jeg får selv ca.3750 point med min P3 450MHz, 256MB PC-100 SDRAM og et Creative Anihialator PRO med 32MB DDR RAM.

Faktisk er det normale 4300-4500 for din konfiguration, så vidt jeg husker.
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:11 #5
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:16 #6
Det sidste link jeg fandt var bare noget jeg fandt, som du måske kunne bruge...
Avatar billede nexus Nybegynder
28. januar 2001 - 23:18 #7
tak. Men jeg er næsten sikker på at jeg kører AGP x4. MEn hvor tjekker jeg om det virkelig kører 4x?
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:20 #8
>>flappyflop
Jeg bruger PClist til kontrol af AGPx...også fra www.Entechtaiwan.com....tror nok at den faktisk checker...de fleste kigger vist blot i \"reg\"

hehe, det står jo i spørgsmålet ;-)
Avatar billede nexus Nybegynder
28. januar 2001 - 23:37 #9
Den virker ligesom ikk ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
28. januar 2001 - 23:50 #10
Var det linket du mente ikke virkede?
Det tror jeg skyldes de 4-5 ekstra punktummer til sidst ;-)
www.entechtaiwan.com
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 00:15 #11
Nej, siden virker ikk ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 00:17 #12
Ja, det lorte link virker sgu ikke

http://www.overclocking.dk/dk/asp/files.asp?visfil=true&id=2&table=download

hvis det heller ikke virker, må du selv gå på www.overclocking.dk og lede efter den.
Der er den nemlig :-)
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 00:23 #13
Tak, det virker
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 00:26 #14
Jeg får følgende at vide. Er der noget galt?

--------------------------------------------------------
AGP transfers
--------------------------------------------------------
The AGP aperture is currently set to 256MB.

The system board does NOT support AGP transfers. The graphics card supports up to 4X AGP transfers.

AGP 4X transfers are currently enabled.

--------------------------------------------------------
Sideband addressing
--------------------------------------------------------
The system board does NOT support sideband addressing. The graphics card supports sideband addressing.

Sideband addressing is currently enabled.

--------------------------------------------------------
Fast writes
--------------------------------------------------------

AGP revision
--------------------------------------------------------
The graphics card is an AGP 2.0-compliant device, and may not work correctly under Windows 95 or with first-generation AGP system boards. Ensure you have the very latest GART manager installed.

--------------------------------------------------------
PCI bus hogging
--------------------------------------------------------
The graphics card may be hogging the bus, which could cause problems for other devices like PCI sound cards.

--------------------------------------------------------
Related issues
--------------------------------------------------------
PCIList only queries the system configuration registers. In the event of problems, other things to check to ensure AGP support is enabled and working properly include the following:

- make sure the correct and latest GART manager for your system board is installed, as well as the latest drivers for your graphics card and DirectX version

- in your system BIOS Setup program, the AGP aperture should be enabled and set to at least 64MB; an IRQ should be assigned to the VGA card; any option referring to spread spectrum should be disabled; and video BIOS and RAM shadowing should be disabled

- if the system has been overclocked to reach 699 MHz, the AGP clock may now be too high; system memory which otherwise works without errors may be unable to cope with the heavier demands of AGP traffic when running 3D applications

- some AGP features may actually be available in hardware, but be disabled in specific BIOS and/or driver releases, or even by user-configurable software switches (e.g., in the Windows registry)

--------------------------------------------------------
Device enumeration
--------------------------------------------------------
VIA CPU bridge (03911106h)
VIA PCI bridge (85981106h)
VIA ISA bridge (06861106h)
VIA IDE controller (05711106h)
VIA USB (30381106h) - IRQ10
VIA CPU bridge (30571106h)
Realtek Ethernet controller (813910ECh) - IRQ10
Creative Labs audio device (00021102h) - IRQ10
Creative Labs input controller (70021102h)
Nvidia VGA controller (010110DEh) - IRQ11
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 00:29 #15
Nææh, ikke så vidt jeg kan se.
Men du har da også en ok score fandt vi ud af til sidst :-)

(ok det var dreadworg, men lad os nu ikke hæng os i detaljer ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 00:31 #16
--------------------------------------------------------
AGP transfers
--------------------------------------------------------
The system board supports up to 2X AGP transfers. The graphics card supports up to 4X AGP transfers.

AGP 2X transfers are currently enabled.

--------------------------------------------------------
Sideband addressing
--------------------------------------------------------
The system board supports sideband addressing. The graphics card supports sideband addressing.

Sideband addressing is NOT currently enabled.

--------------------------------------------------------
Fast writes
--------------------------------------------------------

AGP revision
--------------------------------------------------------
The graphics card is an AGP 2.0-compliant device, and may not work correctly under Windows 95 or with first-generation AGP system boards. Ensure you have the very latest GART manager installed.

--------------------------------------------------------
Related issues
--------------------------------------------------------
PCIList only queries the system configuration registers. In the event of problems, other things to check to ensure AGP support is enabled and working properly include the following:

- make sure the correct and latest GART manager for your system board is installed, as well as the latest drivers for your graphics card and DirectX version

- in your system BIOS Setup program, the AGP aperture should be enabled and set to at least 64MB; an IRQ should be assigned to the VGA card; any option referring to spread spectrum should be disabled; and video BIOS and RAM shadowing should be disabled

- if the system has been overclocked to reach 501 MHz, the AGP clock may now be too high; system memory which otherwise works without errors may be unable to cope with the heavier demands of AGP traffic when running 3D applications

- some AGP features may actually be available in hardware, but be disabled in specific BIOS and/or driver releases, or even by user-configurable software switches (e.g., in the Windows registry)

--------------------------------------------------------
Device enumeration
--------------------------------------------------------
Acer Labs CPU bridge (154110B9h)
Acer Labs PCI bridge (524310B9h)
Acer Labs USB (523710B9h) - IRQ9
Acer Labs PM controller (710110B9h)
Acer Labs ISA bridge (153310B9h)
Sigma Designs multimedia device (83001105h) - IRQ5
Ensoniq audio device (13711274h) - IRQ9
Acer Labs IDE controller (522910B9h) - IRQ15
S3 VGA controller (91025333h) - IRQ10

Sådan ser min ud.
Glæder mig til mit nye motherboard og cpu kommer :-)
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 00:35 #17
Hmmmmm, på mit står der at AGP size er 256MB, den er kun 64mB i BIOS. ??????The system board does NOT support AGP transfers???????. Hvad er det for noget? det gør det da det er et K7V.?????????The system board does NOT support sideband addressing????? Det er også forkert. (mener jeg)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 00:40 #18
hhm, sad også og undrede mig over det, men kender ikke rigtigt programmet.
Så jeg kan ikke sige om det er et problem, men tror/synes nu ikke du skal bekymrer dig meget mere om det, da det jo kører kanont systemmet...
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 00:43 #19
hmmmm, okay.
Tusind Tak for hjælpen Krusell :)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 00:52 #20
np, selvom jeg vist svarede forkert på det du egetntligt spurgte om (whoops) :-)
hehe, nå nu vil jeg se Super Bowl, hyg dig...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
29. januar 2001 - 00:56 #21
SuperBowl??? Fortæl lige om den XBox reklame hvor de smadrer en PS2 hvis du ser den :)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 00:59 #22
Ok da, skal nok kigge efter den 8-)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
29. januar 2001 - 01:00 #23
Tark :)
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 01:07 #24
Ser også Super Bowl. Håber på Giants, men det ser vist ikk så godt ud :-(
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 01:08 #25
Hepper ikke på nogen af dem (kender ikke rigtigt til nogen af dem), men håber da på en god kamp. Og lidt Britney Spears senere på aftenen ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 01:10 #26
Nej, hvor er det skod, det \"chearleaders\"-show tv2 prøver på. LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 01:13 #27
Skulle lige til at skrive det selv. De magter da INGENTING. Og plejer de der chearleaders ikke og smile lidt mere FÅÅÅRRKK de er dårlige?
Avatar billede krusell Nybegynder
29. januar 2001 - 01:21 #28
Ja, det ser jo ud som om de heller ikke har lyst til at være der, jeg har ihvertfald ikke lydt til at se dem der :-)
Avatar billede nexus Nybegynder
29. januar 2001 - 01:24 #29
LOL
Avatar billede gizkor Nybegynder
29. januar 2001 - 12:03 #30
Jeg har cirka samme system (PIII 733EB, Asus P3V4x, 128 MB ram, Asus v6800 DDR), og jeg scorer 4800 point, så det ser generelt ok ud for dig.
Jeg går ud fra, at du har været inde på www.geforcefaq.com for at se om din bios osv er optimalt opsat.
Jeg opnåede kanon forbedring ved at installere en GART driver, men det har du vel også allerede?