Avatar billede neo100 Nybegynder
13. februar 2004 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nvidia onboard netkort

Jeg ville prøve at checke Knoppix ud eller i det hele taget Linux, men er rent ind i nogle småproblemer. Knoppix (nyeste version) kender ikke mit netkort. Hvad gør jeg. Gerne penslet helt ud da jeg er total noob på området.
Mit bundkort er et Soltek SL-FRN2-RL med Nforce2 Ultra chipset.
Avatar billede kondisko Nybegynder
13. februar 2004 - 14:26 #1
Har du været inde og hendte driver til det netkort som passer til Linux og det OS du køre med nu....
Avatar billede neo100 Nybegynder
13. februar 2004 - 17:26 #2
?? ja det kører lige nu under Windows XP uden problemer. Når jeg kigger på Nvidias hjemmeside er der kun drivers til Mandrake, Redhat og Suse. Der skal man "bare" downloade og fyrer en eller anden kommando af. Hvis man ikke har ovenstående OS'er findes der en anden driverversion som gør det endnu mere kryptisk at installere. Men det kan da ikke være rigtigt at det skal være så besværligt? Men som sagt jeg er totalt noob på området (er vant til at dobbeltklikke en exe file og så køre det :) ) og aner ikke om der er andre måder at gøre det på.
Avatar billede kondisko Nybegynder
14. februar 2004 - 07:41 #3
Okay kan godt se af det driller lidt med de driver...

men har du været inde på http://www.soltek.de/ og tag de driver der passer til dit bundkort ...der ligge nye driver til både nvidia og bios.
det er et forsøg, :O)
Avatar billede neo100 Nybegynder
14. februar 2004 - 12:11 #4
Jeg er ikke med. Jeg kan ikke finde nogen linux drivere.
Avatar billede kondisko Nybegynder
14. februar 2004 - 13:18 #5
Hej igen...

prøv lige at se her inde... http://www.hardware.no/nyheter/desember02/nvidia_linux.html
Avatar billede neo100 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:14 #6
Linket er til en artikel fra dec. 2002 og vedr. Nvidia grafikkort. Jeg lukker spørgsmålet. Ellers tak for hjælpen
Avatar billede segmose Nybegynder
17. februar 2004 - 10:16 #7
Hej
Har du været inde hos nvidia og set under driver/download/whatever der lå en driver til nforce2 netværk sidst jeg undersøgte det.