Avatar billede martinhk Nybegynder
13. februar 2004 - 12:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Server time

Vi har en Access database liggende på en Win2000 server på vores lokalnetværk. Databasen tilgår vi via et klientprogram skrevet i Visual C++.
I nogle tabeller indsætter vi tiden. Som udgangspunkt er denne tid baseret på tiden på klientens PC.
Hvordan får vi indsat serverens tid i tabellen i stedet for, så alle bruger den samme tid?
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2004 - 13:01 #1
The only way I can think of is to make a function (maybe a dll) which can give you this time. There are no functions in Access as far as I know which can do this and as the dB on the servere is NOT a database server, it can not do it for you :o(
Avatar billede orfeus Nybegynder
13. februar 2004 - 13:09 #2
Så skal du sætte en NTP Server op på serveren, og så få klienterne til at synche tiden med serveren.

Jeg har forsøgt, at finde en beskrivelse på microsoft's hjemmeside, men kan kun fiden en til winxp, men det ligner meget den for win2000

Hvis du vil søge er det enten efter 'ntp' eller 'net time'

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/WINDOWSXP/home/using/productdoc/en/net_time.asp
Avatar billede martinhk Nybegynder
13. februar 2004 - 14:19 #3
OK - tak. Det var ærgerligt at der ikke lige var en "nem" løsning...