Avatar billede slodk Nybegynder
13. februar 2004 - 12:14 Der er 8 kommentarer

Harddisk "forsvundet"

Hjælp - jeg er et kvaj - jeg har ikke taget backup af min harddisk længe og nu er den gået i koks !!!
Når jeg tænder for computeren, kan jeg ikke få den igang uden at sætte en startdiskette i - og derefter får jeg følgende forklaring "Windows 98 har fundet ud af at drev C ikke indeholder en gyldig FAT- eller FAT32-partition." og så en masse forklaringer om hvad det kan skyldes og hvad man kan gøre - de ting jeg har mulig for at gøre er afprøvet uden resultat - med undtagelse af løsningen on tredjepartsprogrammer, da jeg ikke fatter en dyt af dette -
hvad kan jeg gøre??  - jeg har mange vigtige ting liggende på harddisken, - kan jeg evt. sende harddisken til XX og få trukket diverse ud ??? eller er der alternativer
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. februar 2004 - 12:17 #1
Hvis din harddisk er stået af er det rigtigt dyrt at få trukket data ud.
Det kan nemt koste adskellige 10.000.-
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. februar 2004 - 12:19 #2
Jeg er dog ikke ekspert i hvilke recovery programmer der kan hvad. Det lader jeg andre om.
Avatar billede peet-49 Novice
13. februar 2004 - 12:19 #3
Hvis du har en anden HD, kan du installere win på den-hent og installer get-data back til 98, men den kan du hente data fra den gamle.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2004 - 12:25 #4
Hvis FAT tabellen er i udu, er jeg ikke sikker på at man bare kan læse på disken, ved at installere Win98 på en anden, og på den måde tilgå den.
Du bliver nok nød til at sætte dig lidt ind i tredjeparts programmer.
prøv at kigge her:
http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/
Avatar billede peet-49 Novice
13. februar 2004 - 12:50 #5
Det kan man, så længe der er power til HD, både i FAT og NTFS
Avatar billede peet-49 Novice
13. februar 2004 - 13:16 #6
phatlasse, hvis du læser mit svar-det er med getdata back installeret.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. februar 2004 - 14:16 #7
peet49,s svar med GetDataBack for FAT er ganske udmærket, men med den hage, at programmet skal købes/registreres for at kunne gendanne filer. I uregistreret version kan kun fås en oversigt over, hvilke filer, der kan gendannes.

Et gratis alternativ er PCInspector File Recovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
13. februar 2004 - 14:18 #8
Har du prøvet om gendannelse af MasterBootRecord kan hjælpe?
Boot op på Win98 diskette og udfør fdisk /mbr