Avatar billede kidbro Nybegynder
23. september 1999 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

DVD afspilning

Er der andre, der har oplevet hakkende afspilning ved software dvd-afspilning på et Matrox G400, og er der nogen, der kender en løsning, eller er kortet/driverne bare ikke gode nok til det? Problemet er set på en PIII-500.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 14:40 #1
Der er mange problemer forbundet med de nyere kort, dog har jeg for det meste oplevet at driverne simpelthen er dårlige og at nyere kan løse problemet.
Der var også en artikkel i, jeg tror det var privat computer, her skrev de at nogen af dreven gjorde det , men det var pga indstillingerne for drevet, man kunne/skulle ændre noget inde i egenskaber for drevet.
Håber det kunne hjælpe.
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 20:04 #2
Det lyder som om, du ikke har mpeg2 decoder kort. Fint nok. Men derfor:
Prøv en anden afspiller - Et andet DVD afspilnings-program.
Avatar billede kidbro Nybegynder
26. september 1999 - 19:24 #3
Det er ikke min egen maskine, men nej, der er ikke noget mpeg-kort. Men samme software og film kører fint på et asus TNT2-kort i samme maskine. Spørgsmålet går på, om det er driverne (som man kan håbe på bliver forbedret), eller det er kortet i sig selv?
Avatar billede mentor Nybegynder
29. september 1999 - 20:22 #4
Jeg er bange for, at den soft-dvd dú har ikke kan køre på pIII. Den gamle version af Creative's softdvd (Zoran i forklædning, uden reg.kode) KAN ikke (konflikt med mpeg delen i pIII - giver de problemerdu har) PowerDVD virker. (sælges bulk'et m. s3 savage4mb)
Den nye s-dvd fra Cre (med reg. kode)virker også, *skal* blot stå til max. farvedybde (32 bit).
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. september 1999 - 20:28 #5
Du siger, spørgsmålet går på, om det kan være driverne. Jamen, det kan det da. Men det kan jo netop også være diverse kompabilitetsproblemer, så derfor kunne løsningen netop være en anden afspiller.....