Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
13. februar 2004 - 10:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lexmark 2030 jet ink

Hej Kan i hjælpe mig !!  Min printer en lexmark 2030 jet ink
virker ikke under xp, har lige opgraderet min computer, og nu virker den ikke mere, den virkede fint under windows 98, har været inde på lexmarks hjemmeside, og fundet en universal driver, jeg fjerner alt hvad der hedder printer inde i kontrolpanelet, og begynder derefter at installere, Her er der kontakt til porten, for den reagere når jeg forsøger at installere driveren, men når vi kommer til selve udskriften, står den stille.
Hvad gør jeg?? her er linket til den danske side http://www.lexmark.dk/,
Der er iøvrigt to forskellige steder inde på lexmarks side
hvor jeg kan hente driver, til 2030, og til 2030 series
men det er de samme drivers, lige en detalje, når jeg klikker på driveren, og den skal til at downloade, står der den er kompatibel til 2000 ikke XP, forstår det ikke ???
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2004 - 10:36 #1
er det en USB Printer ??

Så skal du
1. afinstallere P
2. Fjerne USB kabelet
3. Installere printerdriver/software
4. Efter endt inst. kan du sætte kabel i igen
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2004 - 10:40 #2
Hvis der IKKE findes en driver til XP, så kan du nok godt bruge den som er lavet til Win2000 (XP er bygget på Win2000)
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
13. februar 2004 - 12:12 #3
Det er ikke en usb printer
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2004 - 12:20 #4
tag den til 2030 series - men husk at afinstallere printeren først
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. februar 2004 - 15:42 #5
Først og fremmest, så er de fleste Win2000 og XP drivere helt ens, som Espersen skriver. Der er altså ikke noget stort problem i at bruge en Windows 2000 driver - du får blot en boks om at driveren ikke er signeret til brug i XP. Ignorer den og fortsæt.

Der ud over, er der to ting jeg mener du kan have problemer med.

Siden windows 2000, er der ikke selvstændigt interrupt for din LPT parallelport. Flere hardware enheder deles altså om systemressourcerne. Ved at gå ind i enhedshåndteringen, vælge "porte" og dobbeltklikke på "Printer port (lpt1). Her under vælger du fanebladdet "port settings" og hakker af i "use any interrupt assigned to the port".

Du har nu lidt større chance for at en geninstallation går godt.

Desværre kan man så frygte, at du er fanget i en af de ældre Lexmark drivere. Jeg ved de har haft en del problemer med ældre paralleldrivere, hvor de af en eller anden grund ikke kunne få den til at køre ordentligt. Er det tilfældet, er der simpelthen ikke noget at gøre.

Men afinstaller nu printeren helt, og installer forfra. Tjek i øvrigt lige, om ikke XP har en driver i forvejen. Har den det, så brug endelig den.

Ellers hent http://www.lexmark-europe.com/domino/html/emea/drivem.nsf/(PrinterDetached)/ACDE67F1C4A5B2C9C1256B920072F4AB?openDocument&CTR=DK&LNG=da_DK driveren og brug den.

Selv om den ikke svarer et stykke tid (op til 2 timer) under installationen, så lad den stå. Er det omtalte driverproblem, kommer den lige pludselig, og så virker den rimeligt - men langsomt.

Og skriv endelig hvis det ikke går som forventet.
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
13. februar 2004 - 16:53 #6
Hej venner !!!!

Tak for de fine og hurtige svar, helt kanon, har desværre prøvet dem igennem
og de virker alså ikke, men det var da et forsøg værd, umiddelbart, kunne
det godt lyde som en der bare ikke vil, og lortet ikke fungere under
nyere software, kan kun finde en forklaring, KØB, ordenligt ind næste gang
så slipper vi for snavset......
Tusind tak for alt, bruger jer en anden gang.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. februar 2004 - 16:55 #7
Du giver da hurtigt op :-)
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2004 - 17:03 #8
ja, giv det lidt tid.... en printer skal ikke tage kontrollen ...
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
13. februar 2004 - 17:20 #10
i virker mig som nogle stædige computer nørder, ok jeg tester, igen  :-)
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2004 - 18:44 #11
det med stædig kan vi nok godt skrive under på ;o)
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
05. november 2005 - 08:07 #12
skriv lige en svar begge to så trækker jeg lod om jer, i var ret gode begge 2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2005 - 16:23 #13
Pyha - det var en ældre sag.

Fik du den nogensinde i gang igen?
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
06. november 2005 - 23:27 #14
ja ja, det virkede ok til sidst, men nu har jeg skiftettil hp, og alt virker kanon
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2005 - 00:12 #15
Hæh - så du har skiftet fra Lexmark til HP, og det virker Canon ;-D

Takker for points. Espersen skriver, hvis han vil have nogle...
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
07. november 2005 - 00:50 #16
jep, der skal nyt til..sådan er det jo