Avatar billede acixx Nybegynder
13. februar 2004 - 10:18 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Har problemer med afspilning af video

Hej
Jeg har et problem hvergang jeg afspiller film etc via min mediaplayer,divx og winamp. Den afspiller fint nok, men en gang imellem hakker den nogen gange være end andre. Det er lidt som om at der noget i bagrunden som kræver ekstra cpu eller et eller andet. Har prøvet at disable det meste, men det har ikke hjulpet.
Har installeret nimo codecs, xvid og divx.
Håber meget der er nogen som kan hjælpe mig, da det er pisse irreterende når man ser film etc.
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. februar 2004 - 10:22 #1
Hej - jeg var også ved uheld kommet til at inst. nimocodecs - det skulle jeg aldrig have gjort, for derefter begyndte alt, der skulle bruge windowsmediaplayer at gå i crap - jeg afinstallerede alle mine codecs og installerede dem igen, UNDTAGEN Nimo - få den væk og inst. de andre...
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. februar 2004 - 10:25 #2
og så skal det lige siges, at det kom til at virke igen :P
Avatar billede acixx Nybegynder
13. februar 2004 - 10:33 #3
okay, så du mener altså at det er Nimo codecs der gør det? Troede ellers at de var gode.....hmmmm det vil jeg teste.
Avatar billede janl2000 Nybegynder
13. februar 2004 - 11:08 #4
Det er rigtigt at der er nogle problemer med nimo-codecs, jeg har erfarede at man kun må installere et par ting af gangen, da nogle af codecsne fra nimo modarbejder hinanden, så det gælder om at prøve sig frem og håbe på at man vælger de rigtige og så vupti så virker det som det skal, men går det galt så afinstaller og prøv igen, det virker fint på min nu.
Avatar billede acixx Nybegynder
13. februar 2004 - 11:49 #5
det altså en af det der skyldes at den hakker?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
13. februar 2004 - 12:13 #6
Prøv evt at sætte skærmopløsningen ned på din maskine når du ser film.
Avatar billede acixx Nybegynder
13. februar 2004 - 14:01 #7
er det nødvendigt? har et godt grafikkort og ser det over fjernsynet, hvor den selv sætter opløsningen ned til 800x600
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 13:20 #8
acixx - virkede det med at afinstallere og så installere de andre undtagen Nimocodecs?
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:28 #9
ja jeg kan se det hjælper problemet er bare at lyden ikke fungere til. Så jeg bliver nød til at installerer noget af nimo. Ved bare ikke helt hvad jeg skal slå fra og til?!
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:31 #10
K - så kan jeg anbefale denne her: http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ac3filter.cfm

Prøv at inst. den
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:32 #11
men stadigvæk vil jeg sige, at jeg synes du skal holde dig fra Nimo - jeg har jo som sagt selv haft irriterende probs. med det
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:36 #12
syntes nu når jeg har installeret det at den stadigvæk hakker?!?!
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:37 #13
Har du afinst. alt fra Nimo?
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:39 #14
ja det har jeg
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:40 #15
skal jeg installerer divx pro og xvid? har gjort det
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:45 #16
ja, det må du meget gerne - jeg har selv divx, xvid og ac3filter installeret
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:49 #17
er det ligemeget om jeg afspiller den igennem divx el windows mediaplayer?
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:51 #18
Ja, altså, jeg bruger sådan set kun Media Player --> men det hakker stadigvæk siger du?
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:55 #19
tror faktisk det hjalp lidt at jeg afspiller den igennem mediaplayeren. Kan du ikke spørge om pointene så får du dem
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:57 #20
Jo - Men så må vi jo håbe, at det var det, ellers må du jo spørge igen!
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:58 #21
Men som du også siger i dit spørgsmål, tjek lige efter, at du ikke har noget overflødigt til at køre i baggrunden og bruge din cpu :)
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 17:58 #22
har godt nok et andet irrerterende problem. Min mediaplayer bliver ved med at gå op når jeg ser den i fuldskærm!? som om jeg sidder og bevæger musen....
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. februar 2004 - 17:59 #23
Hmm... "gå op"? --> uddyb lige det, tak :)
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 18:01 #24
den fjerner ikke top og bunde stykket!dvs den kommer frem lige efter den er gået væk
Avatar billede acixx Nybegynder
15. februar 2004 - 18:05 #25
hmmm sort. Prøver lige at geninstallerer det
Avatar billede zaditor Nybegynder
16. februar 2004 - 12:14 #26
Virker det?
Avatar billede gimp Nybegynder
16. februar 2004 - 15:13 #27
Prøv at lægge musen på hovedet det virker for mange. Evt kan det være små rystelser i gulver der går op i bordet.
Avatar billede zaditor Nybegynder
21. februar 2004 - 19:48 #28
*Prøver lige igen* --> "Virker det?"
Avatar billede acixx Nybegynder
23. februar 2004 - 20:00 #29
nej det virker ikke?! så skummelt.... det er ikke musen fejl
Avatar billede acixx Nybegynder
24. februar 2004 - 02:18 #30
hvordan uninstaller man windows mediaplayer?
Avatar billede acixx Nybegynder
27. februar 2004 - 16:29 #31
tror den har lavet en fejml idet jeg har installeret opdatering etc. så er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg uninstaler windows mediaplayer?