Avatar billede helmuth10 Nybegynder
12. februar 2004 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Lukker efter 1 minut

Hej

Min kammerat har lige købt en bærbar med Windows XP.

Han har ikke internet hjemme endnu, så I går var han forbi for at komme på
nettet og tilslutte Windows. Det lykkedes også.

Men når tænder computeren nu, så får han følgende melding efter opstart:

Lukning af system.

Systemet er ved at lukke. Gem alt arbejde

Luk

Nt Autorative\system

Meddelelse: Windows skal genstartes, fordi remote procedure call sluttede
uventet.

-----

Er der nogle, der har bud på, hvad der er sket og hvordan man afhjælper
problemet?
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. februar 2004 - 22:20 #1
bare rolig det er bare en Blaster orm
Avatar billede durd Nybegynder
12. februar 2004 - 22:21 #2
Sæt firewallen i Windows på og hent alle opdateringer fra microsofts hjemmeside.
Avatar billede durd Nybegynder
12. februar 2004 - 22:22 #3
Et virusprogram ville heller ikke være helt ved siden af.
Avatar billede resist Nybegynder
12. februar 2004 - 22:38 #4
For at undgå at computeren genstarter, gør du sådan:
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown -a (husk at der skal være mellemrum mellem shutdown og -a)
3. Luk DCOM: http://grc.com/dcom/

Installer Spybot: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot Hent de seneste opdateringer og scan computeren.

Derefter bruger du HijackThis: http://www.sitecenter.dk/fromsej/nss-folder/mappe/Hijackthis/HijackThis.exe

Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen og send en kopi herind. Lad være med at slette noget selv med HijackThis!
Avatar billede geden123 Nybegynder
12. februar 2004 - 23:43 #5
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
04. marts 2004 - 21:16 #6
Burgerking og resist, vil I også lægge et svar? Vi har styr på det nu. ;-)
Avatar billede resist Nybegynder
04. marts 2004 - 22:18 #7
Svar ;-)
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
06. marts 2004 - 19:17 #8
Okay, så lukker jeg spørgsmålet. Sorry, burgerking.