Avatar billede sap2k Nybegynder
28. januar 2001 - 18:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IP-adresser - HJÆLP SØGES STRAKS!!

Hej....

Problem:
Har taget netkort ud af maskine og sat et andet i. Har med gamle netkort haft 192.168.1.3 som fast IP. Med det nye kort brokker Win2000 sig over at jeg ikke kan bruge denne IP da den er tildelt mit gamle netkort!!!

Hurtig løsning ønskes!
Avatar billede handmade Nybegynder
28. januar 2001 - 18:19 #1
kontrolpanel-tilføj/fjern HW
Fjern kortet herfra
Avatar billede sap2k Nybegynder
28. januar 2001 - 18:20 #2
problem kan ikke se det gamle netkort under fjern hardware!
Avatar billede moa Nybegynder
28. januar 2001 - 18:21 #3
Generelt et godt råd (ihvertfald fra dengang det hed NT), er at fjerne tingene \"software\"-mæssigt (som handmade foreslår) inden man lukker ned og fjerner tingene fysisk!

/moa
Avatar billede sap2k Nybegynder
28. januar 2001 - 18:22 #4
oki - point taken, men nu er problemet, at det gamle kort er flyttet over i naboens maskine - han er ikke hjemme får om 2 uger!
Avatar billede moa Nybegynder
28. januar 2001 - 18:23 #5
sap2k: Havde ikke set dit 18.20.08, inden mit blev postet. - prøv at fjern den protokolstak, der lå \"ovenpå\" dit gamle netkort (nu sidder jeg selv i en win98, så jeg kan desværre ikke lige guide dig frem ,-))
Avatar billede handmade Nybegynder
28. januar 2001 - 18:23 #6
Fjern microsoft netværk samt alle TCP/IP indstillinger og det nye netkort. Genstart maskinen uden netkort. Luk og sæt netkortet i maskinen og reinstaller netværk
Avatar billede k_la Nybegynder
28. januar 2001 - 18:25 #7
tildel kortet en ny IP adresse - luk ned og genstart - prøv herefter at ændre IP adressen til den ønskede - det er ikke noget med domæner eller lign. hvor kortets MAC adresse kan være gemt?
Avatar billede sap2k Nybegynder
28. januar 2001 - 18:26 #8
nope har ikke et domæne . . . prøver lige 2 sek!
Avatar billede svein Nybegynder
29. januar 2001 - 08:05 #9
Det \"gamel\" netkkort kan afinstalleres på følgende  måde:
Start Windows 2000 i SafeMode (Fejlsikret tilstand). Ved opstart vælg F8 og SafeMode.
Log på og gå i Start -Programs - Settings - Add/Remove Hardware.
Vælg Uninstall/Eject Hardware og vælg Next og vælg Uninstall a device og Next og sæt hak i Hidden Devices!
Check om dit gamle netkort findes bladt devices der skal fjærnes og vælg at fjærne det!
Avatar billede mikromus Nybegynder
29. januar 2001 - 15:08 #10
du skal gøre sådan her :
Start Windows 2000 i SafeMode (Fejlsikret tilstand). Ved opstart vælg F8 og SafeMode.
Log på og gå i Start -Programs - Settings - Add/Remove Hardware.
Vælg Uninstall/Eject Hardware og vælg Next og vælg Uninstall a device og Next og sæt hak i Hidden Devices!
Avatar billede svein Nybegynder
31. januar 2001 - 15:20 #11
ØH?
Hvad er forskellen på det svar \"mikromus\" gav og fik 300 point for og det som jeg gav 7 timer før og bliver afvist på??