Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 15:46 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Problem med sammensætning

Hej
Jeg har fået nogle nye dele til min com. Jeg har sat det sammen og når jeg starter op lukker den ned igen efter 5 sek.
jeg har af hardware: Bundkort : Abit Ic7 max3
                    Cpu : p4 3.0 ghz 800fsb HT
                    Ram : kingston ram hyperX 2x256
                    Graffikkort : Geforce4 ti 4200 128mb
                    HDD : en 80gb og en 120 gb
                    Jeg har en 300watt strømforsynning fra codegen. Jeg har oss et diskkette drev og en brænder og et dvd drev. Kan det værer fordi strømforsynning ikke kan klare det hele?
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 15:54 #1
Synes den lyder lille nok, men er ikke sikekr på den ikke kan klare det!
Sikker på tingene sidder som de skal? Sidder grafikkortet ordenligt fast?
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
12. februar 2004 - 15:54 #2
har oplevet det før, det var dog tænd og sluk knappen som var defekt.

Men det kan være din strømforsyning er for lille, hvad har du opgraderet fra, 500 mhz??
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 15:55 #3
Husk venligst dine ældre tråde fra i sommers :)
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 15:56 #4
jeg havde før en amd 2.1 ghz
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 16:00 #5
Tror PSU'en er for lille. Har du en større du evt kan teste med
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:01 #6
nej jeg har ikke andre
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:02 #7
kan det værer noget jeg har sat forkert sammen ?
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 16:05 #8
ikke nemt at sige http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.php?PHPSESSID=a531ea7be10c25623218eaa8be880c2c
Kan du ikke låne en anden PSU af en ven?
Er du ikke flink at lukke dine gamle spørgsmål opretter :)
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:13 #9
hvordan kan jeg give dig de point de skal have ird ?
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:13 #10
jeg er ikke så god til eksperten.dk
Avatar billede gchris5 Praktikant
12. februar 2004 - 16:13 #11
Den strømforsyning du bruger nu....den sidder med 2 strømstik ned på bundkortet?? Et aflangt og et lille firkantet??
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:14 #12
jeps
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 16:15 #13
Godt du idet mindste er ærlig :)

Her min ven http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Siger det bare for din skyld. Du har meget nemmere ved at få hjælp en anden gang :)
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:19 #14
du skal vidst lave dig et svar før jeg kan
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:19 #15
et godt et :)
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 16:28 #16
Smider ikke et svar før problemet er løst :) Det er mere dine gamle spørgsmål du bør lukke *S*
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:36 #17
hvordan jeg har slettet mine mails fra eksperten nu
Avatar billede xzein- Nybegynder
12. februar 2004 - 16:37 #18
jeg fandt ud af noget noget nyt min skærm hyler når jeg starter og min com lukker ned stadigvæk
Avatar billede ird Praktikant
12. februar 2004 - 16:40 #19
Avatar billede mr.malmros Juniormester
13. februar 2004 - 03:51 #20
Jeg kender dit problem, men mest fra hvis jeg har skilt hele computeren ad, vasket den og samlet den igen... Jeg tror der er noget der sidder forkert i den.
Jeg følger denne liste, et punkt af gangen, og prøver at starte computeren. Andre vil bruge en anden fremgangs måde, men min erfaring er at fejlen findes hurtigst med denne.
Pil mus og keyboard fra og eventuelle usb og firewire ting.

1.) Start med at checke at prosseren sidder som den skal.

2.) Check dine ram. Er det helt ens blokke, eller er der en forskel? Sæt de største og hurtigste blokke "først" i dimm 0 (1 på nogle mobos)

3.) Check dit skærmkort, om det sidder helt ned i AGP slottet.

4.) Check her efter resten af kort du måtte have i maskinen.

5.) Undersøg så alle stik til harddiske, cd-rom drev og blæsere. Nogle mobos tillader ikke systemet at starte hvis en cpu køler ikke er sat til.

Håber at det vil hjælpe.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
13. februar 2004 - 03:54 #21
For at kunne teste om det er PSU'en der ikke gir´nok strøm, kan du jo prøve at pille alt fra, undtagen CPU, RAM og skærmkort... det vil gi' den en lidt større chance for at kunne trække det.
Avatar billede xzein- Nybegynder
13. februar 2004 - 10:14 #22
ja du kunne det være, men  jeg har fået den op at kører. Problemmet var de stik det sad i front panel var forkert sat i. Dem der HLED,PLED og osv. Den anden ting varat jeg skulle reset cmos. For at den kunne starte op og så kom skærm billede oss frem.
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 11:18 #23
har opretter brug for mere hjælp?
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 12:20 #24
nej i hjalp faktsik lidt for disse ting kan jeg huske på næste gang jeg skal sætte en pc sammen.
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 12:20 #25
kan du lave et svar evt. ? så
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 12:22 #26
svar
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 12:22 #27
svar
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 13:04 #28
nu har jeg trykket accepterer 4 gange der sker ikk noget
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 13:06 #29
hey nu virkede det
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 13:09 #30
*G*
Tak for point

Hyg dig
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 13:11 #31
ilm :)