Avatar billede lelgaard Nybegynder
12. februar 2004 - 15:44 Der er 3 kommentarer

Hijack log med spyware.

Hej

Så er jeg godt nok tilbage igen!!
Det er ikke sådan, når vennekredsen er stor.

Så her er endnu ern log.

Tak mange gange.

Lars

Logfile of HijackThis v1.97.3

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\PROGRA~1\Iomega\System32\ActivityDisk.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec Client Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec Client Firewall\SymPxSvc.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec Client Firewall\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\SiSAudUt.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\windows\redirect6.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\PHOTOS~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Iomega\DriveIcons\ImgIcon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Iomega\AutoDisk\AD2KClient.exe
C:\Corel\Graphics8\Programs\MFIndexer.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\SCANNER\EXE32\IBMSCAN.EXE
C:\Program files\Pagis SE\launchbar.exe
C:\Program files\Pagis SE\SendBar.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec Client Firewall\ATRACK.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\TEMP\Spyware\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ofir.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS7012Utility] C:\WINDOWS\System32\SiSAudUt.exe -wdm
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [easywww] C:\windows\easywww2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [redirect] C:\windows\redirect6.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Iomega Startup Options] C:\Programmer\Iomega\Common\ImgStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Iomega Drive Icons] C:\Programmer\Iomega\DriveIcons\ImgIcon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Iomega Active Disk] C:\Programmer\Iomega\AutoDisk\AD2KClient.exe
O4 - Startup: Pagis Tool Bar.lnk = C:\Program files\Pagis SE\launchbar.exe
O4 - Startup: SendTo Bar.lnk = C:\Program files\Pagis SE\SendBar.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Corel MEDIA FOLDERS INDEXER 8.LNK = C:\Corel\Graphics8\Programs\MFIndexer.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Scan Button.lnk = C:\SCANNER\EXE32\IBMSCAN.EXE
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040105/qtinstall.info.apple.com/mickey/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38023.0265972222
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 15:50 #1
den løber jeg da også bare igennem*S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. februar 2004 - 17:18 #2
Jeg tror Arlet har glemt dig, så nu har jeg tjekket den for dig.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her:  http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Kør en scanneing med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [easywww] C:\windows\easywww2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [redirect] C:\windows\redirect6.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040105/qtinstall.info.apple.com/mickey/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
-------------------------------------------------------------------------------
Genstart i fejlsikret tilstand find og slet:
C:\windows\redirect6.exe

Inden du skal finde og slette disse filer i fejlsikret tilstand, så følg denne vejledning:
Win2K og XP.
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----------------------------------------------------------------------------------
Genstart din computer.
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart din computer, kør en ny scanning med HijackThis, kopier en ny log herind til tjek.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. februar 2004 - 17:19 #3
Ang. denne her du skal slette:
Genstart i fejlsikret tilstand find og slet:
C:\windows\redirect6.exe Så er det filen redirect6.exe du skal finde og slette *S*