Avatar billede underpass Nybegynder
12. februar 2004 - 15:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IBM Thinkpad 600 - Error 00192 under opstart?

Min bærbare vil ikke boote(specifikationer: win98se, pentium II, 300mhz, 64 mb ram), hverken fra diskette, cd el. fejlsikret - kommer med fejlmeddelelsen umiddelbart efter jeg tænder pc'en: ERROR 00192

Hvad betyder det?

Flere uidentificerbare fejlkoder kommer når jeg tester den igennem IBM's systemtjek(som jeg kan vælge umiddelbart efter ERROR 00192)

Den melder om følg. fejl på Systemboard:
DEV 001
ERR 96
FRU 3810

Ingen af dem kan jeg finde i manual el. på IBM support site
Kan nogen hjælpe da min sindstilstand er ved at blive svært forværret:-)
Avatar billede kabbak Professor
12. februar 2004 - 15:31 #1
Avatar billede underpass Nybegynder
13. februar 2004 - 10:05 #2
tak for linket - hm ja, mange har tilsvarende error msg. Men svaret var der desværre ikke. Batteriet skulle tilsyneladende være fejlen, men ikke i mit tilfælde - den booter stadig op med samme 00192 error :-(
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
13. februar 2004 - 14:12 #3
Her er fejlkoderne :
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&q1=tp+600+error+code&uid=psg1LWIK-3SR4PW&loc=da_DK&cs=utf-8&cc=dk&lang=da+en

Du skal skifte backupbatteriet
Når du vender bærbaren om og skruer låget af ned til ram-modulerne. Så sidder der et lille hvidt stik i højre nederste hjørne. Det fører med 2 tynde ledninger ( rød og sort ) ind inder et lille stykke plastik hvor batteriet ligger gemt.
Hvis du har skiftet det lille batteri, så prøv evt. at måle spændingen på det og se om det er ok. Mener det er ca. 3 volt.
Hvis dette er ok. så har du så de 2 anre muligheder som står på Fejlkode siden.
Blæseren eller bundkortet.
Avatar billede underpass Nybegynder
13. februar 2004 - 15:32 #4
>shadow2000: mange tak - det skal tjekkes! Glemmer dig ikke:-)
Avatar billede underpass Nybegynder
24. februar 2004 - 12:20 #5
>shadow2000: batteriet er bestilt så vi må se! Men det var en stor hjælp så du får alle pointene! Men du er vist nødt til at 'svare' før jeg kan acceptere og derved tildele point!?
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
24. februar 2004 - 21:24 #6
Hermed gjort :)
Avatar billede underpass Nybegynder
25. februar 2004 - 20:55 #7
Det var simpelthen det!! Skidtet virker igen! Overfedt!!! Tusind tak for uvurderlig hjælp og dejlig grundig beskrivelse! :-)
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
25. februar 2004 - 23:54 #8
No problem :)