Avatar billede michelle_mikkelsen Nybegynder
12. februar 2004 - 14:40 Der er 2 kommentarer

biblioteker i C

jeg prøver at include : #include "shm_com.h", det vil den ikke acceptere.Men det stå på samme måde i vores lærerbog. det er ligegyldigt hvad jeg vil include med "" vil den ikke acceptere.
Fejl: "ingen sådan fil eller filkatalog"
Avatar billede pchris Nybegynder
12. februar 2004 - 15:28 #1
Det er jo så fordi compileren ikke kan finde filen shm_com.h.
Avatar billede bertelbrander Novice
12. februar 2004 - 23:36 #2
Jeg kender ikke shm_com.h, der er ikke nogen af mine 5 kompilere der har en.
Den ligger sansynligvis i en anden folder en kompilerens standard. Du skal sansynligvis fortælle kompileren hvor, det gør man oftest ved at bruge -I/folder/subfolder eller -IW:\whatever på kommandolinien.
Når du har kompileret skal du sansynligvis linke med et eller andet bibliotek.

Hvilken kompiler bruger du?