Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
12. februar 2004 - 13:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra plan til 3d

Hej folkens,

Jeg sidder med et kort, en undersogelse af et omraade, med en del hojdepunkter (omkring 1000 punkter i alt)

eksemepl. "x 5.42", men de ligger allesammen i planen. Er det muligt at rejse dem alle i z/aksen svarede til deres nummervaerdi paa en smart maade..

Hilsen Esben
Avatar billede sorensfar Nybegynder
12. februar 2004 - 18:38 #1
Måske - det kommer an på, om punktet og teksten hører sammen. F.eks. som et punkt med en attribut.
Ellers har man ikke en chance for at kunne angive hvilken tekst, der hører til hvilket punkt.
Så man lave "håndarbejde". Og i så fald bør man lave en lille rutine, som kan placere punktet i den rette z-højde. F.eks.: "Angiv punkt der skal hæves/sænkes:" - [Klik på punktet] - "Angiv værdien:" - [Tast 5.42]
Det er vist de muligheder du har, medmindre punkterne er tegnet på en anden smart måde, som jeg ikke lige kan komme i tanke, hvad skulle være c",)
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2004 - 10:08 #2
Hvis du har adgang til Programmet InRaods fra Bentley, så kan det læse koterne og flytte punktet op til den kote der står i teksten
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2004 - 10:08 #3
InRaods = InRoads (InRail kan også)