Avatar billede phrozia Juniormester
12. februar 2004 - 13:49 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Dual ram på p4p800 = reboot?

Hejsa....

Købte for et par dage siden en ekstra 512Mb klods til min maskine...jeg sørgede for at det var helt den samme som den jeg allerede havde siddende i.....(da jeg har hørt at de helst skal være nøjagtig ens)

Nå..men jeg satte den i, og sad og idlede nogle timer, skrev lidt i word...og puff.....så rebootede den......pænt sort tænkte jeg...men pyt......

Det samme skete dog næste dag...sad og surfede...og puff..endnu en gang genstartede den.....

Og dagen efter skete det samme....

Har ikke haft den type problemer før, og har ikke nogen anelse om hvad der kan være galt?
Avatar billede mini-me Nybegynder
12. februar 2004 - 13:51 #1
Evt. en bios update, eller også skal du finde ud af hvad det er for en blåskærm du får før pcen genstarter. Da det så evt. kan være defekte ram!

Det er også muligt at du har sat den forkert op i bios.,
Avatar billede phrozia Juniormester
12. februar 2004 - 13:54 #2
Jeg kan ikke finde noget i bios som styrer om de kører dual eller ej?

Der kommer ikke nogen blå skræm, den booter bare...
Avatar billede mini-me Nybegynder
12. februar 2004 - 14:03 #3
Du kan slå den funktion fra som gør at windows genstarter automatisk ved blå skærm, højre klik på denne computer, og så egenskaber - avanceret og så startup og gendannelse fjern flueben i automatisk genstart!
Avatar billede phrozia Juniormester
12. februar 2004 - 14:04 #4
Hmm.. på asus's hjemmeside:

bios ver 12:

Update MCH Memory Initialization Reference Code

bios update ver 14

Revise dual/single channel in the post screen when set Standard/Turbo in the performance mode.

Nyeste version er 15.. Det kunne være jeg skulle flashe som en start?

Er det ikke kun i XP? Jeg kører 2000
Avatar billede mini-me Nybegynder
12. februar 2004 - 14:09 #5
Prøv først at flashe bios, jeg mener at der er funktion i 2000 også...!
Avatar billede phrozia Juniormester
12. februar 2004 - 14:21 #6
Ok... Wil do så snart jeg får fri :)
Avatar billede phrozia Juniormester
13. februar 2004 - 09:46 #7
Hej igen...

Jeg testede begge ram klodser med memtest-86 i går/nat... den jeg hele tiden havde haft lavede jeg 3-4 pass på uden fejl. Så lukkede jeg ned og satte den nye i... Den har så i løbet af i nat lavede 17 pass, alle sammen fejlfri...
Avatar billede phrozia Juniormester
13. februar 2004 - 09:47 #8
Og så har jeg forresten også flashet min bios fra ver. 1010 til 1015...
Avatar billede mini-me Nybegynder
13. februar 2004 - 10:19 #9
Genstarter den stadig´?
Avatar billede phrozia Juniormester
13. februar 2004 - 10:32 #10
Har jeg desværre ikke lige haft mulighed for at teste :/ Jeg er på arbejde nu her... Men kigger på det i weekenden, så poster jeg så snart der er noget nyt i sagen!
Avatar billede mini-me Nybegynder
13. februar 2004 - 10:41 #11
okay..
Avatar billede phrozia Juniormester
24. februar 2004 - 12:50 #12
Hej!

Sorry all! Jeg var sikker på at jeg havde svaret!

Men.. Jeg testede min første ramklods 3-4 gange, alle uden fejl. Så satte jeg den nye i og lod den køre hele natten. 17 test nåede den, alle uden fejl...

Så det kan vel ikke være klodsen der er noget i vejen med? Jeg har dog lagt mærke til at det er som regel kort efter jeg har brug internet explorer (mest efter kæresten har spille på komogvind.dk) så booter den.. Jeg har lige været til LAN i en uge hvor den ikke har bootet overhoved (med mindre jeg bad den om det)...

Kan det være IE som der er noget galt med? Jeg har version 5.5... (ved godt at 6.0 er den nyeste, men den kan ikke finde ud af at opdatere ordenligt).
Avatar billede phrozia Juniormester
24. februar 2004 - 12:53 #13
Ah.. jeg havde svaret .. heh.. nå skide med det.. men nu er der da lidt opfølgning på det... :)
Avatar billede trazz Nybegynder
27. februar 2004 - 08:56 #14
Hmm, har samme problem med reboots lige pludselig uden varsel.. Det gælder dog mest når jeg surfer.. Både opera og Ie ... Har oze dual 256 ram .. Fandt du nogen sinde ud af problemet?
Avatar billede phrozia Juniormester
27. februar 2004 - 09:27 #15
Hej...

Nej, sådan set ikke.. der er ikke fundet en konkret løsning. Har du også p4p800 bundkort?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 13:17 #16
I hvilke slots har du sat dine ram ??

I 1+2 eller i 1+3 ??

/Martin

(Har selv et P4P800 i min kones computer)
Avatar billede phrozia Juniormester
27. februar 2004 - 13:24 #17
1+3

De 2 blå slots... Ganske som det står i manuellen
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 13:29 #18
Det der er, det er bundkort producenterne anbefaler, at man køber RAM Dual Kits, for at være sikker på, at de 2 ram klodser fungerer sammen.

/Martin
Avatar billede phrozia Juniormester
27. februar 2004 - 13:41 #19
Ja? I know...

Så lige præcis de to "ens" klodser her, virker ikke sammen? Altså som dual?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 13:52 #20
Det der er dit problem, det er , at dine klodser ikke er testet sammen, sådan som de er, når man køber et Dual Kit.

Og nej, det kunne godt tyde på, at de ikke fungerer sammen, selvom det er samme mærke osv :-(

/Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 13:53 #21
Det behøver dog ikke altid at være sådan - I min kones computer har jeg 2 vidt forskellige ram-mærker, men har aldrig oplevet at pc'en genstartede.

/Martin
Avatar billede phrozia Juniormester
27. februar 2004 - 13:55 #22
hmmm... Ok... underligt.. det er endda kingston...

Det kunne være jeg skulle prøve at skrive til asus eller ringe dertil hvor jeg har købt boardet og rammene?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. februar 2004 - 14:00 #23
Ja, eller låne nogle ramklodser af en ven, og så prøve ad den vej.

Eventuelt købe et dual kit, teste det, og så returnere rammen, når du har set, at det kører som det skal. Hvis det kører som det skal, så ved du, at det er dine nuværende ram klodser, som er problemet.

/Martin
Avatar billede trazz Nybegynder
02. marts 2004 - 21:27 #24
Hej igen .. Ja, jeg har p4p800.. Mit problem stoppede efter reinstall af windows.. og andet valg af Firewall og antivirus.. (før: Symantec Norton Antivirus 2003 samt Norton personal firewall) (Nu Panda Antivirus og Zonealarm firewall) ..
Avatar billede martinowitz Nybegynder
02. marts 2004 - 22:02 #25
Kanon

Det var da fint, så kører det hele igen. Husk at lukke spm.

/Martin