Avatar billede jkk1989 Nybegynder
12. februar 2004 - 11:33 Der er 8 kommentarer

dvd Brænding

Jeg har købt 25 DVD+R til at brænde dvd film men når jeg sætter den film i drevet som jeg vil brænde og går ind i nero 5 og siger jeg vil kopier en DVD så siger nero at DVD filmen fylder 7,5 GB og det gør alle de film jeg har

**Det skal dog siges at DVD'erne er til hjemme brug i huset**
Avatar billede butcher99 Nybegynder
12. februar 2004 - 11:39 #1
Så længe der er kopisikring på, må du ikke omgå denne. Men hvis du selv har optaget noget der skal "komprimeres" anbefaler jeg dig at bruge
DVD-shrink.

Kan downloades her
http://www.doom9.org/Soft21/Vobtools/dvdshrink315setup.zip

og det er ganske gratis.
Avatar billede henninga Novice
13. februar 2004 - 00:08 #2
Og du kan finde en dansk guide her:
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

HenningA
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
13. februar 2004 - 10:46 #3
Hej jeg tror på det er et fint program men når jeg sætter dvd'en i drevet og vælger drev i shrink så kommer den her boks op

DVD Shrink encountered an error and cannot continue.

Failed to read file "D:\"

Kopibeskyttelse - den aktuelle dvd-region stemmer ikke overens med drevets instilliner
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2004 - 11:47 #4
Prøv at afspil lidt af filmen, stop den så og start DVD Shrink op igen.
Avatar billede norbert Nybegynder
13. februar 2004 - 13:12 #5
Det er regionkoden der driller dig. Du skal have f.eks. en program som anyDVD.
Den kan du trække ned her.
http://www.slysoft.com/en/download.html
Den gør din afspiller i pc'en regionskodefri.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
13. februar 2004 - 13:14 #6
Derefter skulle du kunne bruge dvd-shrink uden problemer.
Avatar billede henninga Novice
14. februar 2004 - 01:46 #7
Du skal kunne afspille DVD'en på din pc - ellers må du skifte region på drevet.
DVD-drevene er indrettet således at du kan skifte region 5 gange og så er det slut. Det gør du ved at gå i enhedshåndtering og finde Egenskaber for dit DVD-drev. Der er et faneblad som hedder DVD-Region og her er der mulighed for at skifte.
Danmark ligger i region 2.
Hvis du ofte har dvd'er fra andre regioner (USA=1) må du bruge det program som norbert henviser til.
Du kan se opdeling af regioner her: http://www.abmedia.dk/video/ord/ordlist.htm under "R".
HenningA
Avatar billede norbert Nybegynder
20. marts 2004 - 17:19 #8
Fandt du ud af det?
Norbert :-)