Avatar billede mjiw Nybegynder
12. februar 2004 - 10:17 Der er 3 kommentarer

Erfarne brugere af MailEnable - mail modta's ikke længere

jeg har en mailserver baseret på MailEnable kørende på en win2000adv.server -
har kørt perfekt i nogle måneder !

i week-enden holdt indkomne mails ikke længere frem i min OutLook Express !! ???

har masser at domænebaserede e-mail-konti (som virkede før)

er ikke stiv til de dybere dele i MailEnable,
men fandt ved en tilfældighed på serveren, at de indkomne mails, åbenbart bliver samlet op inde i "maven" på MailEnable, nemlig i mappen:
Servers/Localhost/Connectors/Postoffice/Queues/Outbound

her ligger (siden week-enden) hver mail under et langt "kryptisk" navn og kan "åbnes" indeni MailEnable - men de dukker aldrig op i OutLook Express !!! ???

min server er koblet til egen router, hvor port 110 og 25 er sat rigtig op, igennem en TDC-bredbåndsforbindelse med fast ip-adresse, DNS-server har den nødvendige ekstra MX-record -
alt dette har kørt uændret i hele perioden (og virket før) !

hvorfor vil MailEnable IKKE "aflevere" de indkomne mails, så de dukker op i OutLook Express ???

jeg har testet, at via OutLook Express kan jeg godt sende mails igennem førnævne domæne-konti, men som sagt kan jeg ikke modtage mails fra samme domæne-konti !

hvad kan der være galt ? (og hvorfor er det sket lige pludseligt )
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2004 - 12:58 #1
jeg tænkte på om det kan være fordi at tdc har lukket for port 25 udgående (udover til deres mailserver)
Avatar billede mjiw Nybegynder
12. februar 2004 - 14:10 #2
iflg. TDC så kan man godt få hul igennem, når man blot opretter denne hersens MX-record (backup-mx.post.tele.dk) - og der HAR virket !

Det, at MailEnable modtager mails i den førnævnte mappe, men overfører dem ikke i den mappe, som gør det muligt for OutLook Expresse at hente dem - er det så ikke i MailEnable, problemet skal søges, jeg mener, MailEnable skal vel ikke ud på nettet for at flytte dem (mails) over i en anden mappe i MailEnable ???
Avatar billede mjiw Nybegynder
12. februar 2004 - 23:10 #3
HURRA !
jeg har nu fundet løsningen - efter at have zappet lidt rundt i MailEnable.
Diagnose viste at der var en alvorlig "fejl" - hvilket viste sig at være et service-program, der IKKE kørte  (Postoffices connectors) -
ved at starte dette service-program (1 ud af 5), så forsvandt problemet, som dug for solen !
alle de opsamlede mails blev straks fordelt på domæne mailboxe og kunne hentes hjem via OutLook Express !!!

PUHA - det lettede...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester