Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 22:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Download af windowsopdateringer som en fil??

I følge spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/461253
skulle det være muligt at hente opdateringer til styresystemet og brænde dem på en cd således at man kan installere dem med det samme ved evt. geninstallation. Det synes jeg lyder smart, fordi
så kan man jo lukke eventuelle sikkerhedshuller ligeså snart geninstallationen er gennemført.

- Udfra ovenstående spørgsmål forstår jeg ikke helt hvordan man kan gøre dette??

Kan det passe at det ikke er muligt at gøre dette, hvis man allerede på nuværende tidspunkt har opdateret sin computer fuldt ud??

Håber at der findes en mulighed at gøre det på?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 22:05 #1
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp?corporate=true

Når du er gået ind på  http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
så vælger du "gør WindowsUpdate personlig" og sætter markering ved "Vis hyperlinket til Windows Update-kataloget
under Se også". Så går du ind under "se også" -  "windows Update katalog" - "søg efter opdateringer til Windows" -
vælger din windows og klikker "søg" Derefter "vigtige opdateringer" og finder f.eks. q329441, klikker "tilføj" og går til "gå til overførselskurv (1)" Der vælger du "gennemse" og vælger hvor opdateringen skal gemmes.

http://www.windows-help.net/WindowsXP/howto-10.html
Avatar billede impious Nybegynder
11. februar 2004 - 22:06 #2
Du kan gå ind på Microsoft.com også hente alle de sikkerheds opdateringer du vil i filer, også bagefter brænde dem ned...
Har ikke selv XP, men man kan i hvertfald til 98OS 2. Udgave ;)
Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 22:16 #3
Det er sikkert bare mig der ikke gør det rigtigt men jeg kan altså ikke finde ud af det udfra ovenstående beskrivelse - du skriver et eller med at jeg kan vælge "gå til overførselskurv" - den kan jeg altså ikke finde??

Jeg skal måske lige have forklaret det lidt på en anden måde, fordi jeg synes altså ikke jeg kommer frem til en mulighed for at gemme nogle opdateringer på harddisken når jeg følger ovenstående vejledning???
Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 22:19 #4
Nu tror jeg alligevel at jeg måske har fundet ud af det - vender lige tilbage senere :-))
Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 22:30 #5
Jo nu fandt jeg alle mulige forskellige vigtige windows-opdateringer, som jeg i øjeblikket er i gang med at downloade - Jeg synes dog ikke at det var muligt at vælge at downloade "servicepack 1" noget sted? - men den er måske med her - blot delt ud på en 70 - 80 filer?

Eller skal den findes og downloades som fil et andet sted på microsofts hjemmeside?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 22:40 #6
Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 22:51 #8
Jeg kan se på noget af det som allerede er blevet hentet ned at der står "XP_SP2"
- Det må jo næsten betyde at der er kommet en Servicepack 2 - det var jeg ikke klar over - hvor mon man kan finde den henne?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 22:55 #9
sandfeld >> SP2 er kun komme til engelsk i en beta udgave. At der står xp sp2 på nogle af de updates du henter vil bare sige at de er gjort klar til sp2.
Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 22:58 #10
Dvs. at jeg sagtens kan installere selvom at jeg kun kører sp1?
Avatar billede sandfeld Novice
11. februar 2004 - 23:09 #11
Nå men du skal have din point :-)) - men derfor vil jeg stadigvæk gerne vide om jeg blot kan vælge at installere alt efter geninstallation af XP? eller skal jeg undlade at installere de filer hvor der står "SP_2"?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 23:19 #12
Ja det kan du sagtens, og når du så engang installere sp2, er de "sikret" til det. Du installere alle de opdateringer som windows update finder!