Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. februar 2004 - 21:46 Der er 16 kommentarer

Smtp Server på andre porte end port 25

Hej med jer..

Er der en der har en god idee, med en anden smtp server, der er ikke køre på port 25, da TDC har lukket port for stort set alt hvad der hedder vedhæftede filer, på deres mailserver som køre på port 25....

Jeppe
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. februar 2004 - 21:49 #1
Mig bekendt "Og jeg kan sagtens tage fejl, hvor usansynligt det end lyder :-))" så kan du ike køre en smtp på andre porte, dit alternativ er at få TDC Pro access eller skifte udbyder helt

MC
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. februar 2004 - 21:59 #2
Jeg prøver igen, jeg har nok formuleret mig for dårligt, jeg mener om der er en der har en adresse på en mailserver som ikke køre på port 25, som man kan sende mails på uden at være underlagt TDC´s censur........

Jeppe
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. februar 2004 - 22:48 #3
du kan kun relay'e på port 25.

Installer evt. din egen SMTP server på maskinen... hvis du har win2k eller XP følger det med som et modul under "IIS" (webserveren)
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. februar 2004 - 22:54 #4
Men for at fortjene dine point må du skære det ud i pap for mig, for her er jeg ikke en haj, så det vil sige at det skal forklares på idiotplanet, og jeg køre win xp home..

Jeppe
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. februar 2004 - 23:01 #5
Gå ind under "tilføj fjern programmer" i kontrolpanel
Vælg Vindows komponenter
under "Internet Information Server" tilføjer du
Simple Mail Transport Service (smtp)

BUM-- nu har du en smtp server på din maskine
Under din mailsetup sætter du så din lokale maskine som "udgående mail" (skriv: 127.0.0.1 - det er en "loopback adresse") så finder maskinen selv ud af resten
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. februar 2004 - 23:07 #6
Hmmm nu køre jeg ikke xp pro, men xp home og den mangler desværre denne funktion, har du et bud på et program der kan løse dette problem...

Jeppe
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. februar 2004 - 23:18 #7
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2004 - 23:50 #8
How to become a spam relay in 30 seconds...
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. februar 2004 - 23:57 #9
Hmmmmmmmm.. Er det ikke nok at jeg bruger en firewall fra norton for at undgå dette..???

Ellers må du lige give et lynkursus i sikkerhed*S*

Jeppe
Avatar billede svaneweb Nybegynder
11. februar 2004 - 23:58 #10
Hej
Jeg tror at du skal have ændret din MX record

Din MX-record skal være som det her:

ditdomæne.dk mail.ditdomæne.dk 10
ditdomæne.dk backup-mx.post.tele.dk 20 (den sidste er den som tdc tilbyder)

Jeg håber at det kan bruges til noget. Det var kun et lille udsnit af din mx record, men du kan se hvordan den skal se ud hvis du søger hos dk hostmaster.

god jagt
mvh Allan
Avatar billede bandit1 Nybegynder
12. februar 2004 - 00:08 #11
Hej Allan......

Øhhhhhhh der gik jeg lige kold, er total grøn på dette område skær det ud i pap...

Jeppe
Avatar billede svaneweb Nybegynder
12. februar 2004 - 00:32 #12
Hej Jeppe
Jeg skal lige være klar på hvad det egentlig er du skal bruge det til, er du ved at sætte en mailserver op?
Hvilken udbyder har du og evt hvilket domæne skal du benytte?

mvh
Allan
Avatar billede bandit1 Nybegynder
12. februar 2004 - 00:44 #13
Jeg har TDC bredbånd som udbyder, og har et domæne som hedder www.banditten2002.dk. og den skal bare bruge den som alm postserver..

Jeppe
Avatar billede svaneweb Nybegynder
12. februar 2004 - 00:47 #14
Ligger domænet på din egen server
Avatar billede bandit1 Nybegynder
12. februar 2004 - 03:27 #15
nej det gør det ikke, det ligger hos www.1go.dk
Avatar billede svaneweb Nybegynder
12. februar 2004 - 10:48 #16
Hej Jeppe

Jeg skal forsøge at gi' en kortfattet forklaring, der måske kan hjælpe på overblikket - så kan vi ta' detaljerne bag efter.

For at det hele virker skal følgende være i orden:

1. Din server skal køre:
D.v.s. du skal have en computer som server med en fungerende installation af Sambar (eller andet serversoftware).

2. Din internetforbindelse skal virke:
Din server skal være forbundet til internet via f.eks. en adsl forbindelse, med fast ip-adresse. De nødvendige porte (min. 80, 25, 110) skal være åbne både i din router og hos din udbyder. Når TDC blokerer port 25 betyder det at du ikke kan modtage email via denne port - det kan du dog alligevel via en særlig opsætning af dine MX-records.

3. Du skal have et domænenavn:
Domænenavn er nødvendigt, for af give en fornuftig adresse til din web- og mailserver. Hvis ikke du har et, kan du købe det v. f.eks. GratisDNS.

4. DNS skal fungere:
DNS er det der gør, at dit domæne forbindes med din ip-adresse. Det er normalt ikke noget du sætter op på din egen server. I stedet kan din DNS styres af f.eks. GratisDNS (som er gratis at bruge). Ved GratisDNS skal du selv styre din opsætning inkl. MX-records via din browser.

Jeg har hørt, at de leverer stabil DNS service. Og når det så er gratis og relativt simpelt at bruge, så anbefaler jeg dem. Hvis du skal købe nyt domæne, så kan du ligeså godt gøre det der også - det er simplest, og så støtter du deres gratis DNS service.

GratisDNS: www.gratisdns.dk

Som sagt kan vi komme nærmere ind på de enkelte punkter, i det omfang det bliver nødvendigt.

mvh Allan