Avatar billede ust Nybegynder
11. februar 2004 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afprøve antivirus?

Kunne bare godt tænke mig at vide, om der findes et sted på nettet, hvor man kan teste hvor effektiv ens antivirus er (jeg kører AVG). Altså noget i retning af, at web-siden sender virus-eksempler, som skal teste hvor god ens antivirus er....
Avatar billede phpwiz Nybegynder
11. februar 2004 - 20:40 #1
jeg kører selv med AVG gratis udgaven, og modtager noget spam hver dag, der er altid et par mails imellem som indeholder virus, og den fanger ALT... har ikke haft problemer siden den blev installeret.

Bare du husker at opdatere programmet ofte.
Avatar billede ust Nybegynder
11. februar 2004 - 20:45 #2
Jamen jeg er også fuldt tilfreds med programmet - der var bare af nysgerrighed for at kunne teste den mod nogle kendte vira..men tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
11. februar 2004 - 20:48 #3
Bare hent en crackfil ned med et P2P program, så får du det lynhurtigt testet.
99,99 af disse filer er virus.
Avatar billede ust Nybegynder
11. februar 2004 - 20:51 #4
Tja...men det er jo til gengæld ikke uden risiko!!! Mener bare jeg engang så noget på nettet, hvor man kunne teste ens program mod en masse virus uden at man risikerede at få dem på pc'en...
Avatar billede phpwiz Nybegynder
11. februar 2004 - 20:51 #5
eller måske søg efter ILOVEYOU sourcen,
Avatar billede fcs Novice
12. februar 2004 - 00:39 #7
Måden du kan teste om dit program virker, er ved at hente en test-virus som Eicar. Den er uskadelig, men din scanner bør fange den. Test det på http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm