Avatar billede m.jakel Nybegynder
11. februar 2004 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

fra analog video kamera,til pc

ønskes en let forståelig guide til at lave video,fra ANALOG(vhs)videokamera,til min PC..
med kort,kabler,og hvad der ellers skal bruges.*SS*
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. februar 2004 - 20:22 #1
Avatar billede tumben Novice
11. februar 2004 - 22:48 #2
hvad HAR du af udstyr ??...
Avatar billede m.jakel Nybegynder
11. februar 2004 - 23:13 #3
jamen har kun mit videocam.og nogle kabler,,mener jeg mangle et kort til pc..
Avatar billede henninga Novice
11. februar 2004 - 23:27 #4
Der er mange muligheder - og priser.
Vil du redigere din video og lave DVD eller VHS bånd i god kvalitet eller vil du bare køre det ind og lægge det på en hjemmeside.

Hvis du vil redigere video i god kvalitet skal du have et redigeringskort som f.eks pinnacle studio deluxe hvor der medfølger programmer.
Hvis kvaliteten ikke betyder så meget kan du vælge et grafik-kort med indbygget analog indgang.

Priser kan du finde enten her eller på www.edbpriser.dk under TV-Kort eller Grafikkort.
HenningA
Avatar billede tumben Novice
11. februar 2004 - 23:29 #5
jeg er også lige startet..og har gjort følgende...købt pinnacle studio deluxe version 8...dvs den model der både kan tage analoge og digitale cameraer.....det kører derudaf..
men man kan sige at jeg ligeså godt kunne have købt P studio DV modellen...for jeg lånte et digiatlvideocamera ....som jeg satte mit ANALOGE videocamera til ..da jeg skulle overføre...så hvis du alligevel står og skal have et nyt videocamera...så kan du nøjes med at købe pinnacle studio DV modellel.

altså enten Pinnacle studio deluxe version 8 modellel...som du slutter dit ANAloge videocamera til og overføre alle dine film.....ELLLER Pinnacle studio DV modellel...og så låner du et digitaltvideocamera...som du sluttter til dit analoge videocamera..og så overspiller på den måde istedet for.
jeg prøvede at overføre analogt ...men syntes der var forsinkelse mellem billede og lyd.....men hvis du sætter det digitale camera imellem...så bliver det perfekt...da både billede og lyd bliver overført igennem firewireporten istedet for gennem lydkortet OG redigeringskortet.

der finde s vel mere proffessionelle løsninger ...som premierer og lign..menn mon ikke det her er ok..for den alm bruger....det er ihverttilfælde dyrt nok...

det kræver altså lidt af din maskine og videoredigere...hvad har du ?????
Avatar billede m.jakel Nybegynder
12. februar 2004 - 18:30 #6
jeg takker og vil se på det...;-) har en rimelig ny pc..såå det skulle nok gå
Avatar billede tumben Novice
12. februar 2004 - 19:00 #7
og nu er pinnacle 9.0 lige udkommet...se på pinnaclesys.com
Avatar billede m.jakel Nybegynder
12. februar 2004 - 19:04 #8
oki jeg takker
Avatar billede tumben Novice
12. februar 2004 - 22:57 #9
og jeg svarer..lige...så du kan gi lidt points...hvis /når jeg har fortjent det...(ikke 200 :-)
Avatar billede tumben Novice
29. februar 2004 - 18:08 #10
takker og bukker...når du engang køber noget så kan du jo skrive i spørgsmålet igen..