Avatar billede m.jakel Nybegynder
11. februar 2004 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

harddisc i ny pc

jeg har 1 hardisc fra min gamle pc,som kørte på win98..jeg ville gerne putte denne i min nye pc,som kører med XP..
hvordan gør jeg dette,,mener at have hørt at det ikke kan gå bare at knalde 1 ekstra harddisc på pc,hvis de har hvert sit styresystem.??*
håber jeg har formuleret spørgsmål nogen lunde forståeligt.*SS*
Avatar billede fromsej Praktikant
11. februar 2004 - 19:52 #1
Det har du ikke.*S*
Er det meningen du vil køre både XP og win98, eller skal den gamle HD kun bruges som ekstra lager?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2004 - 19:53 #2
Det kan det godt.

Din hdd med XP skal bare kører Master på ID0 IDE kablet...

Så skal den anden HDD bare altid kører slave..
Avatar billede d-u-k Praktikant
11. februar 2004 - 19:55 #3
du kan ikke bare probbe en hd med win 98 over i en ander pc der ikke har samme bios og motherboard. den skal så ny installeres.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2004 - 19:58 #4
Ja, du kan godt bruge HDD'en, med den kommer så til at fungere som en ny HDD i den som med XP.

Den kommer ikke til at køre win98, og alt hvad der er på den, har ingen indflydelse på den med XP...
Avatar billede m.jakel Nybegynder
11. februar 2004 - 20:02 #5
sorry..*GG*
meningen er at jeg skal have de data som er på gammel harddisc,og ville så bruge den som ekstra plads
Avatar billede m.jakel Nybegynder
11. februar 2004 - 20:04 #6
jeg skal kun køre XP,,men vil have den ekstra harddisc over i den nye pc,,så jeg kan bruge hvad der er på den,samt mere plads.*SS*
Avatar billede fromsej Praktikant
11. februar 2004 - 20:21 #7
Så jumper du den som slave, og sætter den på samme IDE kabel, derefter finder du den i XP og formaterer den.*S*
Avatar billede m.jakel Nybegynder
11. februar 2004 - 20:25 #8
well jeg prøver,,må jeg komme og klage til dig @fromsej,hvis lortet ikke funker??*GGG* takker for svar. ;-)