Avatar billede aabenraa Nybegynder
11. februar 2004 - 15:34 Der er 7 kommentarer

Redhat linux9.0 som web og mail-hotel. HVORDAN?

Hej.

Jeg har en Redhat linux 9.0 server som jeg vil bruge som webhotel.
Det der er mit spørgsmål er hvordan jeg kan kører flere domainer på min mail server, så dem der har et site hos mig kan have et par POP3 konti tilknyttet deres domain.
Hvordan gør jeg det?

Jeg har fået ipop3 op at køre, men kan ikke få den til at modtage mails. når jeg prøver at sende til den kan jeg se på den smtp server mailen bliver sendt fra at forbindelse blev nægtet.
Jeg kan godt lave en forbindelse via "telnet [ip] 110". Skal der konfigureres noget ud over at ipop3 skal installeres via Imap-rpm pakken. og gøres active i /etc/xinted.d/ipop3 ??? og så genstarte xinetd ?

Håber MEGET på at nogen kan hjælpe mig, da det står og haster en HEL DEL..

Mvh Jonas
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2004 - 17:28 #1
Hvis det haster meget så skal du have fat i en konsulent.. Det er ikke realistisk at du kan få det op at køre pålideligt på minimal tid.
Jeg foreslår at du læser godt og grundigt på DNS allerførst og især MX records. Dernæst kan du besøge www.dk-hostmaster.dk
Avatar billede mfalck Praktikant
11. februar 2004 - 19:39 #2
jeg kan kun tilslutte mig styrch9 og sige at du skal nok have fat i en prof - der er jo en del sikkerhedshensyn som du nok også gerne vil have styr på .. evt skal du overveje en anden pop3-server som understøtter virtuelle brugere (altså som har sit eget authentikeringssystem så du ikke behøver at oprette brugere på linux-maskinen, da det er et af de største sikkerhedshuller der er [pop3-kunder har det med at vælge svage passwords])
Avatar billede aabenraa Nybegynder
12. februar 2004 - 08:15 #3
Men Hvad skal jeg så vælge for en pop3 server? For det lyder som en god íde!
Jeg har styr nok på sikkerhedden, MX - DNS mm. jeg er bare i tvivl om hvordan jeg sætter min mail server på så jeg kan bruge flere domainer på den.

Jonas
Avatar billede mfalck Praktikant
12. februar 2004 - 08:59 #4
du kan enten bruge Qpopper (www.qpopper.org) eller Courier (http://www.courier-mta.org/download.php#imap). Jeg ved at Qpopper bruges i en del store installationer rundt om i verden (den kan patches til at understøtte virtuelle brugere). Courier (som primært er en IMAP server, men også kan fungere som POP3 og POP3-ssl) ved jeg kan sættes op til at køre sammen med virtuelle brugere.
Avatar billede mfalck Praktikant
12. februar 2004 - 09:04 #5
ellers prøv at kigge på http://www.dbmail.org/ -  den kender jeg ikke selv af erfaring, men den lyder også som noget du kunne bruge.

Mit umiddelbare gæt er at du skal hente courier ned og kigge lige på dokumentationen og evt også kigge på

http://www.inter7.com/vpopmail.html

samt der er en række gode links i bunden af denne side:

http://www.inter7.com/courierimap.html
Avatar billede mfalck Praktikant
12. februar 2004 - 09:05 #6
hvis du kører med sendmail som mailserver så bør du overveje at skifte til enten Qmail eller Postfix som kan håndtere virtuelle domæner på en mere elegant måde end Sendmail.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. februar 2004 - 09:06 #7
www.lws.dk

Bare lige hvis du ikke kender den

MC