Avatar billede henrikkragh Nybegynder
28. januar 2001 - 13:27 Der er 14 kommentarer

Scan disk/Filfragmentering

Hej

Jeg har et problem med, at min computer hverken vil scan disk eller fragmentere længere - så den scanner disken når den ca 1/3 så går den i stå og starter forfra - det gør den så igen og igen
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 13:38 #1
Scandisk kan kun køre i fejlsikret tilstand under windows. Restart din PC i fejlsikret tilstand så skulle det virke.

Før du starter defrag skal du bruge crrl+alt+del til at lukke alle programmer bortset fra explorer, så burde det også virke.
Avatar billede nopper Praktikant
28. januar 2001 - 13:38 #2
Har du et antivirusprogarm kørende.Hvis ja.Prøv at deaktivere det inden du kører scandisk.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 13:39 #3
He he.. Præcis samme tid!
Avatar billede nopper Praktikant
28. januar 2001 - 13:39 #4
Præcise svar afsendelsestider.
God koordinering.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. januar 2001 - 13:46 #5
jeg har da kørt scandisk masser af gange uden at køre i feljsikret tilstand.
Grunden til at den genstarter er som nopper antyder at der er et aktiv program. Afslut alle programmer evt. ved hjælp af ctrl+alt+del
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 13:58 #6
Ja ok, det er mig, der vrøvler lidt. Scandisk kan godt køre i normal tilstand, men kun hvis der ikke kører nogen programmer i baggrunden (eller forgrunden). Scandisk vil dog (burde i hvert fald) virke i fejlsikret tilstand.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
28. januar 2001 - 15:00 #7
Den virkelige grund til at den starter forfra er, at den opdager, at et andet program skriver på disken, og så kan den ikke fortsætte.

Mvh Jesper Naur
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. januar 2001 - 15:01 #8
Yes. Men hvis du lukker alle programmer, så er det problem jo ud af verden :o)
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
29. januar 2001 - 11:52 #9
Hej

Hold shift tasten nede imens windows booter så starter der ikke nogle programmer som kan skrive på disken imens scandisk kører. Lør herefter scandisk så virker det.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
30. januar 2001 - 12:12 #10
Prøv lige det her.....klik på start, gå i kør, og skriv \"msconfig\".klik fluebenene væk ved autoexec.bat og config.sys, gå derefter på fanebladet start.Klik alle flueben, undtaget de 3 øverste(de sidder som regel øverst), og de hedder scanregistreringsdatabase, joboversigt og systemtray.Alt andet kan du klikke fra.Tryk anvend og ok, og genstart.Prøv nu at køre scandisk og defrag.......det burde virke.
Avatar billede madduck Nybegynder
30. januar 2001 - 12:30 #11
Det kan også skyldes at du har pauseskærm!!!

Eller hardware koblet op med USB!

Avatar billede madduck Nybegynder
31. januar 2001 - 07:11 #12
Er der nogen der er i live!
Avatar billede nopper Praktikant
31. januar 2001 - 07:26 #13
Nrj, de ser Bamse og Kylling.
Avatar billede nopper Praktikant
31. januar 2001 - 07:27 #14
Nrj=Nej