Avatar billede mr.gessle Nybegynder
11. februar 2004 - 09:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Klient til MS SQL 2000

Jeg leder efter en anden klient end Entreprise Manageren til MS SQL 2000.

Jeg har det problem at når jeg opretter en bruger til en specifik database og kun giver ham Permit, DBOwner til denne database får han alligevel mulighed for at få listet alle databaser på serveren når han logger på? Han har selvfølgelig ingen mulighed for åbne disse... men se dem...

Kan jeg konfigurere det på en sådan måde, at han kun får listet sin egen db og de andre er usynlige eller skal jeg bruge en anden klient? Og i så fald - hvilken.
Avatar billede trer Nybegynder
11. februar 2004 - 10:39 #1
Svaret er nej.

Lige så snart du giver en bruger ret til at tilgå en database, så vil han/hun altid kunne få at se de øvrige databaser.  Eneste er, at man skal vide hvordan man gør :-)

Du kan f.eks. sætte et Access Data Project (.adp fil) op som frontend - så vil brugeren kun som standard se sin egen database og kunne redigere objekter i den.

Men ved at lave en query som følger

select [name]
from master.dbo.sysdatabases

vil vedkommende stadig kunne få at se de øvrige databaser.
Avatar billede trer Nybegynder
11. februar 2004 - 11:00 #2
En tanke; Du kan downloade www.aspenterprisemanager.com, en ASP.NET baseret udgave af Enterprise Manager og rette kildeteksten til så du filtrer hvad brugeren kan se.

Og hvis du checker kildetekst i views, funktioner og procedurer, så kan du gøre det temmeligt svært at se de øvrige databaser. Det vil godt nok ikke være nemt - men det kan nok gøres.
Avatar billede trer Nybegynder
13. februar 2004 - 18:24 #3
Hvad sker?
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
15. februar 2004 - 18:44 #4
Det hjalp ikke rigtigt på problemstillingen... beklager.