Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
11. februar 2004 - 08:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstra LPT kort findes ikke af winXP

Jeg har en ældre pc (compaq) 400 Mhz. Jeg har sat en LTP port i fra en anden maskine hvor den virkede (win95) men på denne findes den ikke... Jeg har prøvet at installere den manuelt, men så kommer den bare til at stå med et spørgsmåltegn i enhedshåndteringen.

Hvad kan jeg gøre??? Jeg SKAL bruge 2 printerporte....
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
11. februar 2004 - 12:46 #1
Der sidder sandsynligvis nogle jumpere på den ekstra port du har monteret - check at de står rigtigt - jeg har tilsvarende et par maskiner med ekstra lpt-kort i - de kører fint i XP
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
11. februar 2004 - 17:55 #2
Der er godt nok nogle jumpere, 2 forskellige tror jeg, men hvordan finder jeg ud af hvordan de skal sidde?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. februar 2004 - 15:17 #3
Der skulle gerne stå nogle IRQ nr. på dette. Se i enhedshåndteringen om de konflikter med noget andet og sæt den til en ikke brugt IRQ
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. februar 2004 - 23:19 #4
Tak for hjælpen, jeg ville have givet dig point for længe siden, men de gange jeg har prøvet at logge på har eksperten været nede...!?

Jumperne sad godtnok, jeg skulle bare ind i kontrolpanelet og rette opsætningen på printerporten - det var pga jumperne jeg fandt ud af det, så tak for det! =o)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 15:57 #5
Håber du har fået point - jeg har prøvet nogle gange, men der er et eller andet galt....