Avatar billede deleurangutang Nybegynder
11. februar 2004 - 00:58 Der er 10 kommentarer

langsom medion pentium 4 pc

Hvorfor er min pc langsom? 3 Gh processer pentium 4, 512 mb ddr ram, windows xp home,... det er formentligt noget med netværksforbindelsen da det synes at  halte lidt efter. Funktionerne i xp er vist ok. Er der tale om en funktion der trækker meget ram? nogen gode råd?
Avatar billede dcheng Novice
11. februar 2004 - 03:28 #1
Jeg kan ikke bedømme ud fra de informationer du giver men jeg kan se mulighederne:
- Du har for mange programmer kørende i baggrunden
- Du har måske deaktiveret pagefilen (extended ram)
- For langsom internet forbindelse
- Hardwarefejl
- WINDOWS I SIG SELV  <-- hehe
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. februar 2004 - 06:18 #2
Generelt langsom, eller når du gør forskellige/bestemte ting, altså lidt mere detaljeret.
Avatar billede lazybonez Nybegynder
11. februar 2004 - 06:42 #3
Prøv at downloade og installere Ad-Aware: http://www.ad-aware.com
SpyWare har vist sig at skabe store problemer med at sløve systemer...!

Evt. også en on-line virusscan: http://housecall.antivirus.com
Avatar billede deleurangutang Nybegynder
11. februar 2004 - 13:04 #4
hmm...for mange programmer kørende..vil det sige dem på processlinjen?..jeg er ikke den store haj, så det bliver svært med alle de 'fremmedord'. I starten troede jeg det var tastaturet (som er trådløst) der ikke kunne følge med, men det virker ikke logisk. Så forstår I måske hvor langsomt det går når man skal udfylde en dialogboks og den nye pc simpelthen ikke kan følge med det man skriver!
Pagefilen, hvad er det? Det er helt sikkert ikke min internetforbindelse.
Hvor kan jeg se status for hvordan ram fungerer?..har prøvet alt synes jeg..
Måske noget i .net der skal (de-)aktiveres? Det er for nederen...hjælp...
Avatar billede dcheng Novice
11. februar 2004 - 13:56 #5
pagefilen er den del af windows som gør det mere stabilt en slags udvidet ram bare lageret pp harddisken...

Prøv og trykke alt-ctrl-del og kig under performance for at se dit CPU forburg, og processes for at se hvilke programmer som tager hvor meget ram... så kan vi måske finde ud af hvilke programmer der gør det... Hvis der ikke er noget som tager overdreven meget ram så er det vel pga hw fejl
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. februar 2004 - 18:15 #6
Start med at trykke på-denne computer-højreklik på c-drev- defragmenter, hvis du får en melding om at der er fejl på disken, skal du så køre den, tag ogå diskoprydning. Vend så tilbage;)
Avatar billede dcheng Novice
12. februar 2004 - 03:59 #7
Uhadada det tager mange timer på den Aldi PC der hvis det altså er den :D den har nemlig en 160GB :D
Avatar billede lazybonez Nybegynder
12. februar 2004 - 07:00 #8
Efter hvad jeg er blevet fortalt af "Windows XP Eksperter", skulle det være nærmest fuldstændig unødvendigt at defragmentere, hvis man kører NTFS - og kan ikke rigtig mærke forskel på før og efter defragmentering på min computer, selvom disken har været meget slemt fragmenteret...
Avatar billede magictouch Nybegynder
12. februar 2004 - 07:07 #9
Hvad siger spørger?
Avatar billede deleurangutang Nybegynder
18. februar 2004 - 22:06 #10
Måske er det slet ikke det rigtige sted at stille spørgsmålet. For det er nok, har jeg fundet ud af, noget med browseren ( IE 6.0)eller netforbindelsen i det hele taget. Selvsamme browser har det med at gå død (kan ikke føje til foretrukne, bruge hyperlinks, kan ikke scrolle, eller udfylde dialogbokse) når jeg har åbnet et nyt vindue. Som nævnt har jeg kabel forbindelse så det er ikke forbindelsen som sådan..