Avatar billede lmc Nybegynder
10. februar 2004 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvorfor skriver XP sådanne

Hej

Midt i det hele popper der en vindue op, der skriver at windows lukker ned om 60 sek (remote procedure call (RPC).
Kan man ikke få det væk på en eller anden måde, der er jo ingen fejl, så vidt jeg kan se.

Mvh LMC
Avatar billede zaditor Nybegynder
10. februar 2004 - 22:44 #1
tyder meget på, at du har fået Blaster virus'en
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. februar 2004 - 22:44 #2
Tæl til 100 og der kommer en og hjælper dig med at fjerne den, Jeg kan desværre ikke, men jeg kan fortælle dig at du har fået blaster ormen

MC
Avatar billede lmc Nybegynder
10. februar 2004 - 22:46 #3
Jeh har været ind på virus112, for at scan om jeg havde en eller anden virus, meget mærkeligt

LMC
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 22:46 #4
Du har fået besøg af blaster ormen eller en variant

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Du skal disable systemgendannelse i system og scanne med et af disse tools:
www.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe        Fixblast
http://vil.nai.com/vil/stinger/    Stinger

Når din pc er clean installerer du det fix fra Microsoft: http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 22:47 #5
hent norton antivirus 2003/2004 Prøve version og installer dette...derefter live update norton... så skal den gerne kunne slette virusen...ellers gå ind på windows update der er også et patch it at behandle virusen....
Avatar billede lmc Nybegynder
10. februar 2004 - 22:48 #6
Jeg har Norton antivirus pro 2003
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 22:50 #7
Næste gang du vil onlinescanne så brug: http://housecall.trendmicro.com/

Hvis du mangler et antivirus program kan jeg anbefale AVG som er gratis:
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php ..good luck
Når du er færdig kan du aktivere systemgendannelse
Avatar billede lmc Nybegynder
10. februar 2004 - 23:28 #8
Tusinde tak for hjælpen, så fik vi den lille satan :-)

Jeg takker

Mvh LMC
Avatar billede simeone Nybegynder
11. februar 2004 - 01:02 #9
->Dannyboy: Hvordan ved man, at den er fjernet?
Avatar billede siman Nybegynder
11. februar 2004 - 10:32 #10
Søg efter MSblast, Blaster, Lovesan eller Billy. Hvis den ikke kan finde noget, er den nok fjernet.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. februar 2004 - 12:43 #11
gør som siman skriver. Du opdager nok at den ikke lukker ned igen...
skulle du få problemer igen, hvilket er usandsynligt så er der kun hijackthis som kan fjerne rester, men du må ikke prøve at fjerne noget selv - du skal have en af experterne til at tyde loggen.
Avatar billede lmc Nybegynder
28. februar 2004 - 20:56 #12
jeh har fået den virus

w32.hllw.raleka