Avatar billede ust Nybegynder
10. februar 2004 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Antivirus på netværk?

Sidder lige og har fået fjernet blaster-ormen fra en vens pc. Nu mangler vi bare antivirus. Prøvede at installere den gratis AVG antivirus fra Grisoft som jeg selv har derhjemme...men det ville den ikke for han kører over et netværk på et kollegium og den gratis version er til enkelte brugere, så det er vist umuligt...jeg tror det er det samme med den gratis antivirus Antivir...

Kender nogen en gratis antivirus, der kan installeres på netværk? Eller en måde jeg kan installere AVG alligevel?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 20:35 #1
du bør da nemt kunne installere avg gratisversion uanset om han er på netværk. Vi andre er da også på netværk-internettet.....

den er her. http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Avatar billede beorndesign Nybegynder
10. februar 2004 - 20:38 #2
Jeg vil nu anbefale dig at investere i Norton Antivirus. Den er efter min mening en af de bedste. Jeg bruger den privat og på arbejdet(ca. 20 pc'er) og har ikke fået noget vira ind. Den burde der ikke være problemer med at installere og så koster det kun få hundrede om året...
Avatar billede ust Nybegynder
10. februar 2004 - 20:39 #3
Der står på deres side: cannot be installed on servers for any reason and cannot be installed on any networked environment"...så han må altså være på et "networked environment"-det kører fælles på et kollegium.... Nye forslag?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 20:59 #4
Nå, men jeg har selv installeret det på server og netværk og det virkede fint. De er nok ikke interesseret i at man bruger den gratis version kommercielt, men det virker altså.
Avatar billede ust Nybegynder
10. februar 2004 - 21:11 #5
OK Dannyboyd...vi prøver lige igen...det kan jo også være noget med virussen, der fuckede det op. Hvis det kører, så sender jeg dig pointene senere...takker! :-)
Avatar billede uffest Nybegynder
11. februar 2004 - 09:58 #6
Både tjekkiske AVG og tyske Antivirs gratis udgaver af antivirus er beregnet på den enkelte private bruger, men kan sagtens installeres på et netværk (selv om de måske skriver andet). Du kan imidlertid have problemer med installeringe, hvis din computer ikke er helt oppe at køre efter virus og efterfølgende updates osv. Installere alle anbefalede updates fra Windows (i hvert tilfælde alle dem, der er relevante), genstart, ryd op og defragmenter og lignende og prøv at gendownloade AVG og installer igen...