Avatar billede rc Nybegynder
10. februar 2004 - 18:55 Der er 11 kommentarer

Partioner via xp

Hvis jeg deler min harddisk på i 2 via xp, vil der så også være 2 partioner hvis jeg efterfølgende benytter fdisk?
Avatar billede ird Praktikant
10. februar 2004 - 18:58 #1
Windows XP benytter ikke FDISK, men diskhåndtering
Avatar billede ird Praktikant
10. februar 2004 - 18:58 #2
Windows XP har ikke "FDISK". Windows XP har "Diskhåndtering" ligesom Windows NT & 2000.
Den kan startes på følgende måde:
Tryk på Start knappen (Den nede til venstre på Processlinien)
Vælg Kontrolpanel
Vælg Administration
Vælg Computeradministration og gør eventuelt det fremkomne vindue større
Vælg Diskhåndtering
Nu ser man de tilgængelige diske i højre side.
I øvre del i højre side, ser man tekstudgave af information for aktuelle enheder.
I nedre halvdel i højre side, ser man grafisk, om en disk er partitioneret.
Med et højreklik på en partition, fremkommer de valg, som er aktuelle
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2004 - 18:59 #3
fdisk er jo et værktøj til at slette/oprette drev/partitioner med, så det må blive et nej.

Hvorfor du også vil gøre tingene 2 dobbelt, ja den har jeg en smule svært ved at forstå...?
Avatar billede rc Nybegynder
10. februar 2004 - 19:04 #4
Jeg ønsker at lave en helt frisk installation på min bærbare (har ikke noget eksternt cd-rom drev mere). Derfor ønsker jeg at dele harddisk op i 2, så jeg kan have min winxp cd-rom liggende på det d drevet, og så derefter installere derfra. Hvis jeg sletter det hele først, kan jeg ikke få adgang til xp filern. Nogle forslag?
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 19:24 #5
hvis ikke du ka boote fra en floppy/cd rom,USB harddisk, er den eneste løsning jeg lige ka se , en netværks installation
Avatar billede rc Nybegynder
10. februar 2004 - 20:17 #6
kan du relativ let informere mig om hvordan det kan gøres?
Avatar billede rc Nybegynder
10. februar 2004 - 20:20 #7
kan godt boote fra floppy....
Avatar billede bens Nybegynder
11. februar 2004 - 13:31 #8
hmm, din hd er altså kun en og du vil have den delt op, du har ikke noget eksternt cdrom drev mere siger du, men hvis du ikke har noget cdrom drev hvordan vil du så få cd'en kopieret ind på den bærbare??
Avatar billede bens Nybegynder
09. juni 2004 - 11:34 #9
feedback
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2004 - 22:18 #10
bens> den her dovne hund hører vi ikke mere fra - han har oprettet 50 spørgsmål - de 25 af dem er stadig åbne :(
Avatar billede bens Nybegynder
09. juni 2004 - 23:19 #11
han skulle bannes