Avatar billede rc Nybegynder
10. februar 2004 - 18:08 Der er 4 kommentarer

cd-rom via netværk

Jeg har en bærbar hvor jeg ønsker at få forbindelse med netværket i dos, for at kunne bruge fx cd-rom på den stationære computer. Kan det lade sig gøre via en startdisk - og i så fald hvordan?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 18:40 #1
hvorfor ikke bare gøre det i windows?
Men du skal bruge en network boot disk:http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
Avatar billede rc Nybegynder
10. februar 2004 - 18:49 #2
Fordi jeg skal reinstallere windows på den bærbare via den stationære computer's cd
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 19:59 #3
jamen du kan i windows share dit cdrom drev. og derved få adgang til det fra den anden. det er meget nemmere. så kører du bare setup.exe fra cdrommen og under installationsprocessen kan du vælge at formattere (hvis det er xp eller w2k). Hvilket OS snakker vi om?
Avatar billede nmh Nybegynder
10. februar 2004 - 20:25 #4
Du har måske slet ikke en funktionsdygtig windows kørende på din bærbare?
Hvis du skal have din bærbare til at komme på nettet i dos, skal du vide hvilken type netkort du har i maskinen. Og nogle bærbare er yderst vanskelige at få på nettet når der bootes i dos