Avatar billede innovative Nybegynder
23. september 1999 - 10:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dial funktionen i Acess 2K

Jeg har opretteten database i Access udfra Contact management wizarden, men hvordan får man dial funktion der ligger til automatisk at indsætte nummeret på firmaet. Sådan at hvis man f.eks. bruger en ISDN TA og har tilsluttet en Telefon på den analoge port så ringer den op. En evt. reference der uddyber der tilfredsstillende godtages også :-)
Avatar billede anke Nybegynder
23. september 1999 - 10:40 #1
Få Microsoft Access til automatisk at ringe et markeret telefonnummer op
Du skal have et fungerende Hayes eller Hayes-kompatibelt modem for at anvende denne procedure.

Åbn en tabel eller en formular i dataarkvisning eller en formular i formularvisning.

Peg på Værktøjslinjer i menuen Vis, og klik på Tilpas.

Klik på fanen Kommandoer i dialogboksen Tilpas.

Klik på Poster på listen Kategorier.

Træk Autoopkald  til Formularvisning eller værktøjslinjen Dataarkvisning eller til en brugerdefineret værktøjslinje.

Klik på Luk.

Marker det telefonnummer, du vil ringe op, i formularen eller dataarket.

Klik på Autoopkald  på værktøjslinjen.

Kontroller, at telefonnummeret er indtastet korrekt, og klik derefter på OK.
Bemærk! Du kan ændre modemindstillingerne ved at klikke på Installation i dialogboksen Autoopkald.

Avatar billede innovative Nybegynder
23. september 1999 - 14:42 #2
Det er fint anke, men mit problem ligger mere i at hvis jeg har en stor database og vil have en enkelt metode til at kalde op til det pga. firma. Derfor ville jeg høre om der var en metode til automatisk at udfylde feltet i dial boksen med tlf. nummeret.
Avatar billede brian_d Nybegynder
23. september 1999 - 15:57 #3
Du kan indsætte denne kode ved dobbeltklik af feltet
i eksemplet hedder feltet "nr"

Private Sub nr_DblClick(Cancel As Integer)
  Application.Run "utility.wlib_AutoDial", Str(Me!nr)
End Sub
Avatar billede brian_d Nybegynder
23. september 1999 - 16:00 #4
Hov der er tale om access2000....

Jeg ved ikke koden virker der, koden er til access97

men jeg lavede en knap på formen med wizarden og stjal koden(modificerede den lidt)

Avatar billede innovative Nybegynder
27. september 1999 - 09:14 #5
Din kode ser fin ud mangler lige at teste den brian_d hvis det virker skal jeg nok betale (-: