Avatar billede sommeridk Nybegynder
10. februar 2004 - 17:54 Der er 10 kommentarer

Ønsker mere RAM - fortsat

Så er jeg her igen - desværre. Da jeg åbner min computer ser jeg der ikke er plads til flere RAM, og at der sidder 2 stk. 128MB, jeg havde håbet på der var en enkelt 256MB, således at jeg kunne anbringe en ekstra 256MB og dermed komme op på 512MB.
Kan/skal jeg udskifte de to 128MB med to 256MB eller hvad? Jeg er meget lydhør overfor jeres gode råd!
På forhånd tak
Mvh. Knud
Avatar billede mahp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 17:58 #1
det kommer and på hvad dit bundkort understøtter, kan du lige nævne hvilket brundkort du har,
Avatar billede sommeridk Nybegynder
10. februar 2004 - 18:01 #2
Hejsa... jeg har kopieret flg. håber du kan bruge det til noget
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    04/27/2001-8363-686A-6A6LMM49C-00
Motherboard Navn    MSI MS-6342/K7M Pro (MS-6340M)/K7TM Pro (MS-6340)

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    DEC Alpha EV6
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    100 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    200 MHz
Båndbredde    1600 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type    SDR SDRAM
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    100 MHz
Effektiv Hastighed    100 MHz
Båndbredde    800 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    PCI
Bus Bredde    32 bit
Virkelig Hastighed    33 MHz
Effektiv Hastighed    33 MHz
Båndbredde    133 MB/s

Motherboard Producent
Firma Navn    Micro-Star International
Produkt Information    http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
Hent BIOS software    http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php
Avatar billede mahp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 18:15 #3
kan ikke finde mere info om dit bundkort, da msi siden er nede.

køre du sd eller ddr ram ?
Avatar billede sommeridk Nybegynder
10. februar 2004 - 18:24 #4
Jeg kører SD ram
Avatar billede mahp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 18:36 #5
ok. hvis du alligevel skal købe flere ram, vil jeg anbefale du evt. opgrader dit bundkort, så det bliver muligt for dig at køre DDR ram, de er trods alt meget hurtigere. (hvilket også må være det du er interesseret i, da du ønsker flere ram )
Avatar billede sommeridk Nybegynder
10. februar 2004 - 19:45 #6
Mener du at jeg bare kan skifte SD rammene ud med DDR ram?
Avatar billede mahp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 22:56 #7
Nej, jeg mener at du måske skulle overveje at skifte bundkort og ram. hvis du nu alligevel er ude efter mere speed...
Avatar billede sommeridk Nybegynder
10. februar 2004 - 23:20 #8
Nå, det lyder både besværligt og dyrt - måske skulle jeg bare købe en ny computer
Avatar billede mark-ch Nybegynder
27. januar 2008 - 16:03 #9
hej jeg har fået skiftede hele systemet i min standart pc jeg mangler bare min strømforsyning jeg køre med 2 GB ddr1 ram de 2 nyeste og det er en 3.2 2 duel procesor og en 3 harddiske på
80 GB
160 GB
500 GB
i den og dit spørsmål syndes jeg er helt klart at du skal skifte dem ud du skal bare vide hvad  rammende hedder og jeg syndes du skal skifte det ud med 1GB det køre hurtigt

(:
Avatar billede mark-ch Nybegynder
24. februar 2008 - 12:35 #10
har du gjort det jeg sagde for det er dn god ide

(: