Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 16:41 Der er 19 kommentarer

Cookieproblem igen

Det er med stor beklagelse at jeg kan konstatere at problemet med massive mængder af popups her på eksperten er fremkommet igen. Det er tilsyneladende sket samtidig med at I har geninført koden fra redmessure. Den har ellers været fraværende længe, det samme har popupsene, så jeg er ikke i tvivl om der er en sammenhæng.

Ref:  kig nederst i ekspertens kildekode.
Avatar billede admin Novice
10. februar 2004 - 16:47 #1
Du skulle maks. kunne blive udsat for 1 popup om dagen, ellers er det en fejl.

Vedr. cookies: Hvad er problemet der?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 16:52 #2
Tak for hurtigt svar.
Well, jeg antog at det er et problem i cookien der forårsager det.
Hvis jeg slår min popupblocker fra får jeg en popup hver gang jeg klikker på et link, opdaterer eller sender et indlæg. Det samme skete for nogle måneder siden lige før den nye udgave af eks. kom op. Problemet har været fraværende netop lige så længe som scriptet til redmessure (adtech). Den gang galdt det i en periode alle sider fra IDG
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 16:53 #3
admin > prøv evt at slå din popupblocker fra, jeg antager du får samme problem, da jeg selv får det fra flere maskiner.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 16:57 #4
p.s. - det hjælper ikke noget at acceptere 3. parts cookies.
Avatar billede admin Novice
10. februar 2004 - 17:01 #5
Hvis jeg skifter fra Firefox til IE får jeg kun 1 popup når jeg browser E.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 17:10 #6
mystisk, jeg har lignu 12 stks liggende efter at have bladret i nye spgs.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 17:41 #7
Hvad er det for nogen popups i snakker om?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 18:15 #8
admin > nu har jeg prøvet mig lidt frem og popuppene kommer når 1) man har spærret for cookies fra red sherrif (red messure) altså fra adtech, og samtidig ingen popupblocker har aktiveret. Det kan man så tænke over kan være rimeligt.

Hvis jeg aktiverer min popupblocker er problemet løst.
Hvis jeg fjerner adtech fra klasssificerede websteder kan jeg køre uden popupblocker.

Personligt syntes jeg det er lidt surt, for jeg vil ikke acceptere at sende info til dem. Men kan sagtens leve med det, så længe jeg aktiverer popupkilleren.

Accepterer lige dit svar og takker for din deltagelse. Håber dog stadig at I vil overveje ikke at anvende den kode.

magictouch > håber det var forklaring nok til dig ....
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. februar 2004 - 19:25 #9
Det er rigtigt nok, man får en popup for hver siden man besøger når man bruger IE.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 23:32 #10
Admin > Jeg vil ikke slåsse mere for denne sag, det er dit og ekspertens problem. Sidst blev det til denne lange tråd fordi Jesper af flere omgange ikke accepterede problemets eksistens.

http://www.eksperten.dk/spm/432949

Nu har jeg gjort opmærksom på at der er fejl i koden og lader det blive ved det. Jeg blev lidt arrig sidst, det vil jeg spare både mig selv og andre for denne gang. Så ikke mere snak om den sag, popupkiller er et must når man besøger eksperten, sådan er det så bare.

eagleeye > tak, det var da rart at høre at jeg ikke er den eneste der kan finde ud af at trigge den fejl.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
10. februar 2004 - 23:40 #11
admin > jeg ville lukke dette spgs. men kan ikke acceptere dine svar, vil du ikke prøve at lægge et nyt?
Avatar billede admin Novice
10. februar 2004 - 23:54 #12
jeg undersøger sagen...
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. februar 2004 - 05:24 #13
*S* Jeg kan godt læse hvad i forskellige skriver, men jeg får aldrig popup, selvom jeg bruger IE, har desuden Iespyad, som blokerer for red sheriff. Men jeg har adtech som begrænset websted
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
11. februar 2004 - 10:33 #14
admin > det lyder godt, jeg kan simpelt hen ikke tro på at det kun sker for mig og at jeg specielt er jagtet af popups fra Dell :)
Jeg syntes jo at I skal af med det problem, det må virker forstyrrende, særligt hvis nye brugere også er uden popupkiller. Jeg forestiller mig at det er den I-framede side; /redmeasure.html som du skal kigge på. Du kan evt. skrive til mig via tdh(at)faelles.net

jeg sidder nu ved en helt anden computer end dem jeg plejer at skrive fra, her kommer de også. som hos dig, maqictouch, er ie-spyad installeret, der blokeres fra cookien fra adtech (der blokeres nu 3 af dem med forskellige navne, mod i går kun én), der er ingen popupkiller installeret og IE er konfigureret standart. Jeg får én popupreklame fra Dell pr. klik. Jeg har ikke noget problem med login eller andet, så cookies fra eksperten virker fint nok. Har du evt. en popkiller installeret siden du ikke får nogen? evt. aktiveret i en firewall, i google toolbar eller som standalone?
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. februar 2004 - 10:58 #15
Jo, jeg har google, men den ta´ikke nogen-her. Jeg fik heller ikke før jeg installerede. Standalone, det må du lige skære ud*S*.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 13:05 #16
maqictouch > udskåret;) :
cut> med standalone mener jeg en popup killer der ikke er indbygget i firewall, i IE eller andet software, men som man har hentet og installeret helt for sig selv >/cut

som det ser ud nu får jeg kun en popup, men har dog ikke benyttet de andre 3 maskiner der havde problemet, er det mon løst?
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. februar 2004 - 14:37 #17
reklamfridk>Ok-Fattede det *G* det er heller ikke tilfældet, så jeg er ikke den rigtige til at svare, fordi førend jeg fik Google, fik jeg popups, men aldrig her!
Avatar billede ms20 Nybegynder
22. februar 2004 - 20:14 #18
Admin> Sker der noget i sagen?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 02:25 #19
Oups, jeg havde pludseligt loginproblemer og efter en del forgæves forsøg på at etablere et nyt password valgte jeg at oprette en ny bruger. Det er afklaret med coadmins og jeg beholder den nye. Jeg har så desværre ikke fået lukket dette spørgsmål.

Admin > kan du gøre ovenstående, da reklamefridk er temmelig deaktiveret nu :)

- og så vil jeg da lige bemærke at jeg stadig får disse popups fra 3 af 7 maskiner på mit arbejde. Det er et mysterie hvad der går galt, men at det er noget med sammenhæng mellem reklamer og cookie fra adtec er jeg ret sikker på. Det ser ud til at flere sites har fåët lignende problemer med det, f.eks. ni.dk. Well, ikke for at jokke mere i den spinat... - syntes bare stadig der bør findes en løsning da jeg åbenbart ikke er den eneste der har problemet og så lige at dette spørgsmål måske skulle lukkes efter mig om muligt...

/Spinoza - tidligere reklamefridk