Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
10. februar 2004 - 16:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Abit Ic7-Max 3 Og Corsair twinx ddr4000 pro 2x512mb Ydelse

Hejsa jeg har købt en ny computer hvor jeg ikke kan få fsb op på det andre kan i deres test:( Jeg har kørt Aida32 og ligger lidt informatiom om hvad den fandt frem til.
Jeg har købt følgende:
Abit ic7 max3
P4 2,8 800 fsb
Termalright sp94 med en parbst blæser 39 grader i idle
Corsair twinx ddr4000 pro 2x512mb køre cas 3 8,4,4 1:1 Gat AAADD
hyper trad... Enable.
Computeren er ikke stabil hvis jeg køre over 235 i fsb!!!!
Jeg skal på arbejde i sverige på mandag så jeg er meget interesseret i og finde en løsning hurtigst muligt.
På forhånd tak.

Her er hvad Aida32 fandt frem:

    Version                                          AIDA32 v3.90
    Forfatter                                        tamas.miklos@aida32.hu
    Hjemmeside                                        http://www.aida32.hu
    Rapport Type                                      Hurtig rapport
    PC                                                NEMESIS (Hjemme computer)
    Generator                                        bruger
    Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
    Dato                                              2004-02-10
    Tid                                              16:05

--------[ Opsummering ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                  Service Pack 1
      Internet Explorer                                6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
      PC navn                                          NEMESIS (Hjemme computer)
      Bruger Navn                                      bruger
      Logon Domain                                      NEMESIS

    Motherboard:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4HT, 3233 MHz
      Motherboard Navn                                  Ukendt
      Motherboard Chipset                              Intel Canterwood i875P
      System Hukommelse                                1024 MB
      BIOS Type                                        Ukendt

    Grafik Kort:
      Grafik Kort                                      NVIDIA GeForce4 Ti 4200  (128 MB)
      3D Acclerator                                    nVIDIA GeForce4 Ti 4200
      Monitor                                          Sony CPD-E400(E)  (6001117)

    Multimedie:
      Lyd Kort                                          Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller

    Lager:
      Floppy Drev                                      Diskettedrev
      Disk Drev                                        MAXTOR 6L080L4  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Disk Drev                                        SiI RAID 0 Set 0 SCSI Disk Device
      Disk Drev                                        ST360021A  (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
      Optisk Drev                                      Generic STEALTH DVD SCSI CdRom Device  (Virtual DVD-ROM)
      Optisk Drev                                      PIONEER DVD-RW  DVR-106D  (DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/32x DVD+RW/DVD-RW)

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        234479 MB (30767 MB fri)
      E: (NTFS)                                        57239 MB (2606 MB fri)
      F: (NTFS)                                        76340 MB (13047 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
      Mus                                              Microsoft USB IntelliMouse Explorer 3.0

    Netværk:
      Primære IP Adresser                              10.0.0.3
      Primære MAC adresser                              00-50-8D-F5-9E-AC
      Netværks Adapter                                  Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection  (10.0.0.3)

    Ydre Enheder:
      Printer                                          HP DeskJet 880C
      Printer                                          Microsoft Office Document Image Writer
      USB Enhed                                        Microsoft USB IntelliMouse Explorer 3.0

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          Fri plads på harddisk er kun 5% på drev E:.

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4HT, 3233 MHz
      CPU Alias                                        Northwood HyperThreading
      CPU Stepping                                      D1
      Oprindelig Hastighed                              2800 MHz
      L1 Trace Cache                                    12K Instructions
      L1 Data Cache                                    8 KB
      L2 Cache                                          512 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)

    Multi CPU:
      CPU #0                                            Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 3223 MHz
      CPU #1                                            Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 3224 MHz

    CPU Producent:
      Firma Navn                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            2 %
      2. CPU                                            0 %

--------[ CPUID ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPUID Egenskaber:
      CPUID Producent                                  GenuineIntel
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
      CPUID Revision                                    0F29h
      IA Mærke ID                                      09h (Intel Pentium 4A)
      Platform ID                                      00h (Ukendt)
      IA CPU Serienummer                                Ukendt

    Instruktions Sæt:
      AMD 3DNow!                                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow! Professional                          Ikke Understøttet
      AMD Enhanced 3DNow!                              Ikke Understøttet
      AMD Extended MMX                                  Ikke Understøttet
      AMD64                                            Ikke Understøttet
      Cyrix Extended MMX                                Ikke Understøttet
      IA-64                                            Ikke Understøttet
      IA MMX                                            Understøttet
      IA SSE                                            Understøttet
      IA SSE 2                                          Understøttet
      IA SSE 3                                          Ikke Understøttet
      CLFLUSH instruktioner                            Understøttet
      CMPXCHG8B instruktioner                          Understøttet
      Conditional Move instruktioner                    Understøttet
      FEMMS instruktioner                              Ikke Understøttet
      MONITOR / MWAIT instruktioner                    Ikke Understøttet

    CPUID Kendetegn:
      36-bit Page Size Extension                        Understøttet
      Advanced Cryptography Engine                      Ikke Understøttet
      Alternate Instruction Set                        Ikke Understøttet
      Automatic Clock Control                          Understøttet
      CPL Qualified Debug Store                        Ikke Understøttet
      Debug Trace Store                                Understøttet
      Debugging Extension                              Understøttet
      Enhanced SpeedStep Technology                    Ikke Understøttet
      Fast Save & Restore                              Understøttet
      Fast System Call                                  Understøttet
      Hyper-Threading Technology                        Understøttet
      L1 Context ID                                    Understøttet
      Local APIC On Chip                                Understøttet
      LongRun                                          Ikke Understøttet
      LongRun Table Interface                          Ikke Understøttet
      Machine-Check Architecture                        Understøttet
      Machine-Check Exception                          Understøttet
      Memory Type Range Registers                      Understøttet
      Model Specific Registers                          Understøttet
      Page Attribute Table                              Understøttet
      Page Global Extension                            Understøttet
      Page Size Extension                              Understøttet
      Pending Break Event                              Understøttet
      Physical Address Extension                        Understøttet
      Processor Duty Cycle Control                      Understøttet
      Processor Serial Number                          Ikke Understøttet
      Random Number Generator                          Ikke Understøttet
      Self-Snoop                                        Understøttet
      Thermal Monitor                                  Understøttet
      Thermal Monitor 2                                Ikke Understøttet
      Time Stamp Counter                                Understøttet
      Virtual Mode Extension                            Understøttet

    CPUID Registers:
      CPUID 00000000                                    00000002-756E6547-6C65746E-49656E69
      CPUID 00000001                                    00000F29-00020809-00004400-BFEBFBFF
      CPUID 00000002                                    665B5001-00000000-00000000-007B7040
      CPUID 80000000                                    80000004-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000001                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000002                                    20202020-20202020-20202020-6E492020
      CPUID 80000003                                    286C6574-50202952-69746E65-52286D75
      CPUID 80000004                                    20342029-20555043-30382E32-007A4847

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    Ukendt
      Motherboard Navn                                  Ukendt

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            1023 MB
      Brugt                                            272 MB
      Fri                                              750 MB
      Udnyttelse                                        27 %

    Swap Plads:
      Total                                            2462 MB
      Brugt                                            175 MB
      Fri                                              2286 MB
      Udnyttelse                                        7 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            3485 MB
      Brugt                                            448 MB
      Fri                                              3037 MB
      Udnyttelse                                        13 %

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              Intel Canterwood i875P

    Chipsæt Producent:
      Firma Navn                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        Ukendt
      System BIOS Dato                                  Ukendt
      Video BIOS Dato                                  Ukendt

--------[ Operativ System ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Operativ System Egenskaber:
      OS Navn                                          Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Kode Navn                                      Whistler
      OS Sprog                                          Dansk
      OS Kerne Type                                    Multiprocessor Free
      OS Version                                        5.1.2600 (WinXP Retail)
      OS Service Pack                                  Service Pack 1
      OS Installations Dato                            16-01-2004
      OS Rod                                            C:\WINDOWS

    Licens Information:
      Registreret Ejer                                  bruger
      Registreret Organisation
      Licensierede Processorer                          1
      Produkt ID                                        ?????:)
      Produkt Nøgle                                    ?????:)

    Nuværende Session:
      PC navn                                          NEMESIS
      Bruger Navn                                      bruger
      Logon Domain                                      NEMESIS
      Oppe Tid                                          370 sek. (0 dage, 0 timer, 6 min., 10 sek.)

    Komponent Version:
      Common Controls                                  6.00
      Internet Explorer                                6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
      Outlook Express                                  6.00.2800.1123
      Windows Media Player                              9.00.00.2980
      MSN Messenger                                    6.1.0207
      Internet Information Services                    Ingen
      Novell Client                                    Ingen
      DirectX                                          4.09.00.0902 (DirectX 9.0b)
      OpenGL                                            5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
      ASPI                                              Ingen

    Database Drivere:
      MDAC                                              2.71.9030.0 built by: Lab06_N(dagbuild)
      ODBC                                              3.520.9042.0
      MySQL Connector/ODBC                              Ingen
      Oracle Client                                    Ingen
      PsqlODBC                                          Ingen
      Sybase ASE ODBC                                  Ingen
      Borland Database Engine                          Ingen

    Operativ System Særpræg:
      Debug Version                                    Nej
      DBCS Version                                      Nej
      Domæne Kontroller                                Nej
      Sikkerhed Tilstede                                Nej
      Netværk Tilstede                                  Ja
      Fjern Session                                    Nej
      Sikker Tilstand                                  Nej
      Langsom Processor                                Nej
      Terminal Service                                  Nej
Avatar billede grunken Nybegynder
10. februar 2004 - 16:36 #1
Det er da 500 Mhz over standard, men helt godt er det jo ikke :(

Hvor meget strøm får den ?

Jeg har "næsten" samme system, og når med vandkøl 270 fsb uden problemer, så skal det dog nævnes at hvis jeg fyrer ordentligt op under 120 mm blæseren, så kan jeg lige nå 290 Mhz :-)

Det skal dog også nævnes at min processor er en 2.6c :o)
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
10. februar 2004 - 16:38 #2
Hvis der er en der er har en Abit Ic7 Max 3 kort og som har den helt rigtige indstilling i deres bios så de kan køre fsb på 250+, må de gerne dele deres erfaring med mig.
Jeg glemte at fortælle at biosen er opdateret til 1.3 :)
Avatar billede grunken Nybegynder
10. februar 2004 - 16:49 #3
Og jeg har et abit ic7 max3 :o)

men prøv at fortælle lidt om hvor meget strøm den får ?, ellers hvis det kun er standard, så når du aldrig op over 235....
Avatar billede ird Praktikant
10. februar 2004 - 16:50 #4
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
10. februar 2004 - 17:24 #5
Jeg køre med cpu 1.55 v DDR 2,8 Agp 1,6.

Med cas 3 844 1:1 235 fsb kommer jeg op på 10300 i Pc marks2002, den skal længere op!!Da jeg lige have installeret gave Pcmarks 2002 2000 i HD , den er faldtet til 850 nu . Er det fordi man har fyld c: drevet op ???
Mvh Klaus
Avatar billede grunken Nybegynder
10. februar 2004 - 17:48 #6
De næsten langsommeste CAS-timings, det lyder fint, så er det ikke rammene den dør ved :o)

men giv lige cpu'n en lille smule mere strøm :o) 1,600 eller 1,625, og så smid den op på 240 :o)
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
10. februar 2004 - 21:46 #7
Så har jeg fået et lille gennembrud på fsb 245 køre den pcmark2002 med cpu 8475, memory 10685 og hdd 908. Jeg køre med cas 3 844 1:1 cpu v er oppe på 1,625 volt.
Hvad kan kan sætte timmings på ??? Kom med et forslag 1 vild ,mellem og en normal timmings !!!!Jeg kan godt boote op i windows på fsb 250 men den vil ikke køre pcmarks2002.Har i en link til lidt info om ram timmings ???
Ved fsb 250 er temp i idle 41 grader.
Kom med lidt forslag :)
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
11. februar 2004 - 20:46 #8
Jeg har testet helt vildt i dag og ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om de ram jeg har købt!!!! Ved en stram timmings cas 2 226 , 2,5 336 , 2 448 køre det overhovedet ikke. Cas2,5 og 3 med 448 virker det stabilt, men så snart jeg jeg giver rammene 2,9 V bliver den ustabil , og vil gerne genstarte :(. Jeg har været helt oppe og runde 11000 i Pcmarks2002 med fsb 250 , men det er ikke stabilt nok .Hvilken indstillinger køre du med Grunken ??? Burde mine ram ikke kunne køre med en stammere ram timmings ??? De koster sku 3400 kr + porto synes nu ikke at de har givet den ydelse jeg havde forventet. Håber i har lidt hjælp til mig :)
Mvh Klaus