Avatar billede kesh Nybegynder
10. februar 2004 - 15:56 Der er 13 kommentarer

Hvordan overclocker jeg min Cpu?

Mit hardware er pt...:
Epox 8rda3+ (Bundbræt)
Athlon 2500+ XP (Barton)(Cpu)
3 Stk. 256Mb pc3200 RAM, 400Mhz
Avatar billede kesh Nybegynder
10. februar 2004 - 16:00 #1
Den køre ligenu, 1866Mhz...
Avatar billede fcs Novice
10. februar 2004 - 16:02 #2
Nogle af de hårde drenge til OC sidder herinde: http://www.overclocking.dk/
Avatar billede tgv Nybegynder
11. februar 2004 - 02:31 #3
der er ingen let løsning på "hvordan man lige ocer" fordi det kommer meget an på hardwaret. Da din barton jo nok ikke er låst op kan du kun ændre fsb. Du hæver den lidt (1-5 styks) ser om compen vil boote og hvis den vil så holder du øje med hvor varm den bliver under full load - dvs. under intensivt arbejde (hertil kan anbefales Prime95). Dit epox mobo giver dig gode muligheder for at oc men siden du ikke oplyser dine ram kan du nok låse dine rams fsb fast(bemærk at dette klart sænker ydelsen da det er bedst hvis CPU og RAM kører synkront. Husk at låse AGP og PCI frekvenserne oxo, eller indstil på din divider. Du kan også hæve hvor mange volt din CPU skal have, men pas på med det for det giver en MEGET større effekt.

God OCing og pas nu på.
Avatar billede tgv Nybegynder
11. februar 2004 - 02:33 #4
Husk at hvis du kører med box køler skal du ikke regne med for meget, prøv som tidligere nævnt at gå ind på forskellige sider og læse om tingene indtil du nikker genkendede ved ord som FSB , multiplyer og Vcore. Dette er klart den letteste måde at lære det på.
Avatar billede kesh Nybegynder
11. februar 2004 - 19:56 #5
Mine Ram eraf mærket "A-Data".

Og min Køler er en...:
Coolermaster Aero 7+
Avatar billede ternevej2 Nybegynder
26. februar 2004 - 14:02 #6
prøv at hæve fsb til 200 (står i øjeblikket til 166mhz) det kan være nødvendigt at hæve vcore lidt måske helt op til 1,75 v men så hellere ikke mere med den køler. Dine ram skal kunne kører pc3200
Avatar billede spuncut Nybegynder
16. maj 2004 - 01:16 #7
>kesh ...Jeg har lige købt et sæt ca. magen til, dog en Zalman køler og Samsung PC3200 RAM. Hvilken hastighed er du endt op med...???  Jeg har læst at brættet skulle kunne rives op til 250MHz og at Samsung RAM'en skulle kunne følge med, så jeg er meget interesseret i hvilke resultater du har opnået. jeg ser at det er et stykke tid siden at der har været aktivitet her, men jeg ville lige prøve at puste liv i spørgsmålet inden at jeg oprettede et spørgsmål selv.....OK..??
Avatar billede kesh Nybegynder
17. maj 2004 - 22:04 #8
Oki..:-)
Jeg kan max køre 2200Mhz @ 200FSB... Det er bundkortet der er noget direkte lort, hvis du går over 166fsb, fryser computeren fuldstændig fast..
Epox, er MEGET overvuderet efter min mening, Epox siger selv at de ikke vil anbefale at man køre en processer over 166Mhz(Fsb), hvad skal man så lige kunne bruge det til?? Jeg køber snart et Asus, så skulle den skid være slået!!!*ggg*

I'm out!!!
Avatar billede spuncut Nybegynder
18. maj 2004 - 03:32 #9
Altså 2200MHz svarer til 3000+...det er vel meget godt ?!!?...ved en fsb på 200MHz...selvom den går død over 166MHz...????
Hvad er CPU -Temperaturen og Core-spændingen...???
Din køler er ikke den bedste...Hverken mht. støj, pris eller Termisk ledningsevne.
Avatar billede spuncut Nybegynder
18. maj 2004 - 03:44 #10
...Og for at få den op på 3200+, hvilket er det højeste vi kan forvente, skal fsb'en blot hæves til 213MHz....så du er ikke særligt langt fra målet....det gode ved dette bræt er at man kan justere chip-set og RAM -spændingen...RAM'en bliver overclocket 24MHz....hvilket kun er ca. 6% ... det burde sagtens kunne lade sig gøre, om ikke andet så ved at give den lidt mere sovs....
Avatar billede kesh Nybegynder
21. maj 2004 - 03:10 #11
Forkert 2200@200 svare til at den køre athlon 3200+, min cpu temp er mellem 48 og 50, og min core spænding ligger på 1,65v..

I'm out
Avatar billede kesh Nybegynder
21. maj 2004 - 03:14 #12
Og lige noget andet, jeg har ALDRIG været så tilfreds med en cpu køler før, den lever op til de krav som jeg stiller.
Andre kan bruge hvad de vil, jeg er tilfreds...

I'm out
Avatar billede spuncut Nybegynder
24. maj 2004 - 00:12 #13
...jamen .....så virker det jo...!!!!.....FEDT..!!!    ;o)