Avatar billede c-sharp Nybegynder
10. februar 2004 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til User Control

Jeg skal vil prøve at lave en User Control, som skal bruges til at lave en menu. Jeg har i Visual Studio lavet et nyt projekt "web control library", i det projekt har den oprettet 2 .cs filer, men hvad så når jeg skal have en brugergrænseflade, kan jeg så til føje en aspx fil eller hvordan gør jeg det?
Avatar billede petrol Nybegynder
10. februar 2004 - 22:55 #1
Du skal overveje om det du har behov for er en custom control eller en user control. Når du opretter et web control library, opretter visual studio en standard custom control. Denne type bruger du til at lave helt nye controls, der f.eks. kan nedarves fra en label eller en tekstboks (composite control).

Det du har brug for er nok nærmere en user control, der er asp.nets modsvar til Include-tags i asp. I dit web-form projekt kan du tilføje en ny user-control, hvilket giver dig en control med mulighed for at designe user-interface og at skrive code-behind. Efterfølgende kan du så trække den ind på din aspx-side.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
11. februar 2004 - 06:28 #2
Jeg har vist også skrevet hjælp til user control :-)
Avatar billede erve Nybegynder
11. februar 2004 - 11:02 #3
Usercontrols implementeres i ascx-filer. Højreklik på projektet i Solution explorer -Add new item og vælg Web User Control. Det opretter en ascx-fil med codebehind cs-fil.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
09. marts 2004 - 13:25 #4
erve: smid lige et svar så du kan få point.

Undskyld jeg først vender tilbage nu, men havde glemt dette spørgsmål.

Jeg takker mange gange for hjælpen!
Avatar billede c-sharp Nybegynder
17. marts 2004 - 08:08 #5
Nå man hvis ikke du vil have point så lukker jeg dette spørgsmål.