Avatar billede hanstik Nybegynder
10. februar 2004 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bruge VBscript variabel i ASP.

I Session_OnStart (global.asa) ønsker jeg at logge forskellige browser oplysninger. Dvs. hver eneste gang en bruger besøger siden bliver browserens info gemt.

Jeg udtrækker browser oplysningerne på følgende måde:

<script language = "vbscript">
Dim sPlatform
Dim sAppName
sPlatform = navigator.platform
sAppName = navigator.appName
</script>

Disse oplysninger skal jeg have gemt i en database (Access).
Men hvordan kan jeg bruge oplysningerne fra de to variabler sammen med ASP? Er det muligt at lægge oplysningerne over i en Application variable indenfor de to <vbscript> blokke?

På forhånd tak.
Avatar billede fennec Nybegynder
10. februar 2004 - 16:35 #1
ASP bliver kørt før siden sendes til klienten (browseren), hvorfor du ikke kan gemme oplysningerne uden at sende siden til serveren igen.
Avatar billede hanstik Nybegynder
11. februar 2004 - 07:44 #2
OK. Tak for svaret. Men har du evt. et eksempel på dette jeg kan se et sted? Er det muligt at gøre det i global.asa?
Avatar billede hanstik Nybegynder
11. februar 2004 - 12:57 #3
Jeg har kigget lidt mere på det nu og har fundet en måde at gøre det på. Indsætte værdierne i et hidden felt og derefter request.form.