Avatar billede ktl Nybegynder
10. februar 2004 - 09:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

300Gb USB harddisk kan ikke accesses på min win2000 maskine

Jeg har købt en 300gb ekstern usb harddisk den funker fint på min maskine med winxp (og usb2.0), men på min win2000 maskine fungerer den ikke (pII 266mhz,m.usb 1.0).
Den viser drevet som et 4.01PB drev, og kan ikke tilgå det?
Er der nogen der har haft lignende problem, eller ved hvordan man løser det? - er det en bios begrænsning?
/Kim
Avatar billede smurfen Nybegynder
10. februar 2004 - 10:17 #1
Prøv at se i din bios dokumentering, evt prøv at opdatere den. og kig i dokumentationen til harddisken og find ud af om den kræver usb 2.0

måske er det et driver problem?
Avatar billede ktl Nybegynder
10. februar 2004 - 11:12 #2
Hej Smurf
Jeg havde håbet på et mere uddybende svar, såsom ja det er en bios begrænsning, eller
nej det skyldes... jeg har kigget min dokumentation igennem (den jeg kunne finde), også søgt på maxtors knowledge base, emn jeg kan intet finde om problemer meed usb
Avatar billede ktl Nybegynder
10. februar 2004 - 11:55 #3
fandt løsningen, det var et registry problem i windows...løste det ved at køre følgende exe fil http://www.maxtor.com/en/support/downloads/big_drive_enabler.htm