Avatar billede keldolsen Nybegynder
27. januar 2001 - 23:38 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Min computer fryser fast indimellem

Jeg har det problem at min computer fryser fast en gang imellem, egentlig helt tilfældige steder. Jeg har nu Win.ME installeret, tidligere var det Win.98. Problemet kommer lidt oftere med Win.ME.
Computeren er ca. 2 år gammel, for 1 år siden, skiftede jeg grafikkortet ud til et 32MB Matrox og har installeret det nyeste AGP fix. Jeg tror ikke det er et Win. problem. Hvis nogen har været udsatte for det samme og fundet en løsning, hører jeg gerne fra jer.
Avatar billede swasper Nybegynder
27. januar 2001 - 23:50 #1
Ja hvis den fryser på forskellige tidspunkter, så kunne det måske være fordi den bliver for varm!
Avatar billede min Nybegynder
27. januar 2001 - 23:56 #2
Der er mange typer hukommelsesstyring som er inkompatible.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
28. januar 2001 - 00:00 #3
Jeg tror ikke det har noget med temperatur at gøre. For det sker også sommetider lige efter jeg har åbnet den. Det værste er at den overhovedet ikke svarer, Ctrl+Alt+Delete fungerer heller ikke. Alt er mistet, og jeg må genstarte.
Avatar billede min Nybegynder
28. januar 2001 - 00:50 #4
Vi har haft tilsvarende problem med pc\'er, det kostede 50 eksperttimer ( på garantien) at udbedre det.
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. januar 2001 - 01:22 #5
Alle PC\'ere der kører Windows går ned en gang imellem. Det kaldes programmeringssjusk og er noget Microsoft er verdensmestre i!

Live with it!
Avatar billede mjl Nybegynder
28. januar 2001 - 15:55 #6
morten b>Skaf noget mere viden, inden du udtaler dig!!!
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. januar 2001 - 21:16 #7
mjl -> REND MIG! Spørg alle, bare nogenlunde seriøse programmører, og de vil give mig ret! Microsoft lancerer deres systemer før de er ordentligt gennemarbejdet. Det kommer der af at hvile for længe på laurbærene.
Avatar billede min Nybegynder
28. januar 2001 - 21:41 #8
Det er altså ikke et spm som jeg har oprettet!
Hvorfor får jeg så hele tiden mail\'s på dette?
Avatar billede keldolsen Nybegynder
28. januar 2001 - 22:46 #9
Kan problemet skyldes at jeg har en AMD processer, jeg har fået at vide af en EDB kyndig at AMD systemet med tilhørende bundkort er lavet som noget af det billigste og ringeste. På min arbejdsplads er alt skiftet ud til Pentium. Kan det have sin rigtighed??
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. januar 2001 - 23:44 #10
Sludder og vrøvl! AMD\'s produkter er høj kvalitet, med mindre der er tale om den gamle K6/K6-2/K6-3 serie der havde en del problemer.
Avatar billede perth1893 Nybegynder
29. januar 2001 - 07:48 #11
>>>min,
det er fordi du selv har bedt om det, da du besvarede spørgsmålet.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
29. januar 2001 - 17:51 #12
Det er en K6-2 jeg har og det er også den type vi har haft ude på arbejde. Vores EDB mand gik så over til Intel, som vi har kørt med det seneste år. Derfor har jeg ikke kendskab til de nye produkter fra AMD. Jeg har formatteret harddisken et par gange, for at lave en helt ren installation, men problemet fik jeg ikke løst.
Ville et nyt bundkort og en anden processor mon ikke løse problemet, jeg har overvejet det.
Avatar billede vw-john Nybegynder
29. januar 2001 - 20:43 #13
hvor eget Ram har du??
Med Windows ME anbefales det at have min. 128 mb ram
Avatar billede hotpop Novice
29. januar 2001 - 21:07 #14
morten_b>>> Vrøvl!!! Jeg har en k6-2 der næsten aldrig er problemer med, og min svigerfar har en PII som går ned dagligt. Sååå deeet!
Avatar billede hotpop Novice
29. januar 2001 - 21:09 #15
vw-john> 128 Mb ram??? FORKERT!
Læs selv:

System Requirements for Windows Me

VGA or higher resolution monitor
Pentium 150MHz processor or better
32MB of RAM or better
480MB to 645MB free hard-disk space
CD-ROM drive
28.8 Kbs modem or faster with current Internet connection
Sound card
Speakers or headphones
Microsoft Mouse or compatible pointing
Avatar billede vw-john Nybegynder
29. januar 2001 - 21:40 #16
hotpop> jeg må henvise til \"ramgeiden\" på EDB-priser http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede vw-john Nybegynder
29. januar 2001 - 21:43 #17
Hvor meget RAM skal jeg bruge?
RAM måles i MB (Megabyte). Mængde af den RAM, du skal bruge, afhænger af mange ting – først og fremmest af hvad du bruger din computer til. Det afhænger også af dit styresystem. Her ses den mindste anbefalede mængde RAM:

Windows 95/98
Primært almindelige kontorprogrammer: 64 MB RAM
Primært spil/multimedie: 128 MB RAM
Windows Millenium
Anbefalet uanset anvendelsen af pc’en: 128 MB RAM
Windows 2000
Primært almindelige kontorprogrammer: 128 MB RAM
Kontorprogrammer og multimedie/spil: 192 MB RAM
Meget krævende programmer (fx 3D): 384 MB RAM
Windows 95, 98 og Millenium er ikke specielt gode til at udnytte store mængder RAM (over 128 MB RAM). Der vil godt kunne bruges mere end 128 MB RAM i disse styresystemer, men det vil ikke blive nær så godt udnyttet, som i Windows 2000. Du skal også være opmærksom på, hvor meget RAM dit bundkort understøtter. De nyere bundkort understøtter dog som regel mindst 512 MB RAM, og mange understøtter mindst 1024 MB.

Avatar billede morten_2000 Nybegynder
01. februar 2001 - 08:34 #18
Hej, i går satte jeg et internt modem i min comp, og så begyndte den at fryse fast indimellem
Avatar billede morten_b Nybegynder
01. februar 2001 - 12:28 #19
hotpop -> Din families erfaring med K6-2/Pentium er næppe repræsentativt for hele markedet!
Avatar billede keldolsen Nybegynder
01. februar 2001 - 17:27 #20
Hej
Jeg jeg siger tak for jeres interesse for dette problem, jeg havde håbet at der var nogen der kunne komme tættere på dette problem end jeg selv. Jeg valgte den dyre løsning at skifte mit bundkort samt min processer. Jeg valgte et Asus bundkort samt en Celeron A processor, og nu virker det hele, computeren er ikke kørt ned endnu. Om det har været processoren, eller bundkortet som har givet problemer, vil jeg aldrig komme til at vide.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
03. februar 2001 - 11:10 #21
Hej.
Jeg har nu haft det nye bundkort samt den nye processor i 2 dage, jeg har brugt computeren meget for at teste den, den er ikke gået ned en eneste gang, det er iøvrigt de samme ram som er genanvendt, nemlig 128 MB.
For at tage lære af det her, kan alle de mange problemer skyldes, at jeg har været meget ivrig til at opgradere. Man skal nok ikke sætte et 32 MB grafikkort i et bundkort som er fremstillet dengang hvor man kørte med enten 4 eller 8 MB.
Bundkortet har nok været en alt for stor flaskehals, hviket har givet systemnedbrud.